Jag sade själv till de två bilarna att köra vidare istället för att uppehålla sig i rondellen.
Men glöm inte att polismyndigheterna MÅSTE närvara. Det är alltså en skyldighet de har när det vankas tillställningar av denna art, oavsett vad man tycker om det.
När jag talade med orginalen (poliserna som vart med sedan Elgiganten) så förklarade de ganska ingående att även vid en flytt till Världens Ände så skulle de vara tvingade att passera. Sedan är det upp till dem själva att "ta fram blocket om eller bara hytta med fingret, höhö".
De valde det tidigare på Elgiganten, då vi var ett "ofog". Och de har valt det senare, till min vetskap, sedan flytten till Världens Ände. Ingen regel utan undantag, men vår flytt har blivit belönad mer än vad många tror.
Däremot kan jag hålla med Jill (framföallt i tidningsartikelkommentarerna) att de kanske bör förändra sitt sätt att agera. Gå runt bland folket, kommentera fordonen (inte bara Peters Volvo), ge kritik utan block. Att de bara står och dumpar koldioxid i tre timmar känns inte korrekt.
Om de sitter och skummar av detta forumet, vilket jag antar, så får de gärna skicka ett meddelande för vidare kontakter. Vi är ett otal individer nu som mer än gärna kör möten fullt ut, närsom, varsom.