3535
Sök

Angående: YstadTräffen Fredagar kl.20 Världens Ände

1 517 Inlägg
23 april 2010
jo denna kväll var lite överkill med poliser.. körde efter nån timme igen.. kallt smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
Tubbex skrev:
jo denna kväll var lite överkill med poliser.. körde efter nån timme igen.. kallt smile

Jo, overkill var ju bara förnamnet... fatta vad pengar detta måste ha kostat. sinnessjukt!

Nåväl, lite BILDER för den som vill de, http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=175997

46 Inlägg
23 april 2010
Jo När jag såg bussen så  svängde jag rakt in på Grusparkeringen och Stanna bilen .. inte vill man bli tagen med en snurra under huven ...

352 Inlägg
23 april 2010
skulle inte polisen satsa på "omkörningarna" och inte på själva träffen? det känns som att rulla in till besiktningen fan.. och jag hatar verkligen besiktningen!

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

Livsnjutare
44 Inlägg
24 april 2010
Vill passa på att ge EN STOR KÄNGA åt ordningsmakten idag!

Vi var två bilar som stod nere i vändzonen (världens ände), och vi var dom enda där stod! Vi ser att det står en polisbil nere vid dieselpumparna.

När vi hade stått och snackat i typ tre minuter så rullar polisbilen ner emot oss och svänger runt i vändzonen och ställer sig bredvid oss och rullar ner rutan..

-Polisen: Ska ni ha böterna nu eller sen?

-Vi: Varför då?

-Polisen: Här är en vändzon, här får man inte stå! Ser ni inte skylten?

-Vi: Ok, då kör vi härifrån..

Okej att man inte får stå och snacka i en vändzon men vad i hela friden gör det när vi är dom enda två bilarna (förutom polisbilen då) som står på hela gatan? Men att alla turister kan stå parkerade längs österleden på sommaren när de ska till stranden är helt ok?

Jag kan bara tolka detta på ett enda sätt och det är att dom verkligen ska sätta stopp för Ystaträffen!

Vill inte sitta här och gnälla, var bara tvungen att skriva av mig lite!

Volvo For Life Karr!

46 Inlägg
24 april 2010
Tycker att alla Skriver under En namnlista på nästa träff och sen skickar vi in den till kommunalfullmäktige och Försöka få dem til att gå med på något sorts möte mellan politikerna,ordningsmakten och arrangörerna  så vi kan få stopp på Buskörningarna och Det dåliga ryktet om att träffen bara orsakar skada.....

men alltid trevligt och se att polisen sitter o dricker kaffe och slösar upp våra skattepengar på att lägga så stora resurser som möljigt på att Sitta i sina bilar. kolla snett på alla som kör och stå o vänta på att det är någon som Gör minsta lilla fel Så att dem snabbt akn tända blåljusen och stoppe  och ge Massiva böter

1 464 Inlägg
24 april 2010
Jag sade själv till de två bilarna att köra vidare istället för att uppehålla sig i rondellen. roll
Men glöm inte att polismyndigheterna MÅSTE närvara. Det är alltså en skyldighet de har när det vankas tillställningar av denna art, oavsett vad man tycker om det.

När jag talade med orginalen (poliserna som vart med sedan Elgiganten) så förklarade de ganska ingående att även vid en flytt till Världens Ände så skulle de vara tvingade att passera. Sedan är det upp till dem själva att "ta fram blocket om eller bara hytta med fingret, höhö".

De valde det tidigare på Elgiganten, då vi var ett "ofog". Och de har valt det senare, till min vetskap, sedan flytten till Världens Ände. Ingen regel utan undantag, men vår flytt har blivit belönad mer än vad många tror.

Däremot kan jag hålla med Jill (framföallt i tidningsartikelkommentarerna) att de kanske bör förändra sitt sätt att agera. Gå runt bland folket, kommentera fordonen (inte bara Peters Volvo), ge kritik utan block. Att de bara står och dumpar koldioxid i tre timmar känns inte korrekt.

Om de sitter och skummar av detta forumet, vilket jag antar, så får de gärna skicka ett meddelande för vidare kontakter. Vi är ett otal individer nu som mer än gärna kör möten fullt ut, närsom, varsom.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
MrJAM skrev:
. Att de bara står och dumpar koldioxid i tre timmar känns inte korrekt.

Detta tycker jag är OERHÖRT viktigt!! Fattar inte hur det kan vara lagligt att spy ut avgaser på detta sätt, timme ut o timme in... inte bara en utan fem? sex? polisbilar. Helt makalöst!! roll

Dock var det trevligt att träffa originalen sen förra året! Trevliga och sympatiska poliser smile

48 Inlägg
24 april 2010
Jag säger att blir rejsen stoppade så ser vi nog fort mindre folk på träffen också.

///American Muscle\\\

92 Inlägg
24 april 2010
Ändra plats? Envisas om samma utsatta ställe hela tiden. med gråsuggor också nu så dör det ut på riktigt tror jag! Kommer dock inte komma på ett bra tag har kört itu skrotet... sad

1 067 Inlägg
24 april 2010
var precis på väg att köra från Malmö..då jag fick reda på att där var fullt med poliser! så kändes inte så motiverat att köra då..fick bli helsingborg istället..
Mycket tråkigt att det ska bli såhär!

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

SkenLaddRacing
130 Inlägg
24 april 2010
Det har gått lite överstyr från ystad kommun och polisen, liksom hallå förra fredag då man vart där en stund pga av jobb men så stod där 3-4 bilar på tomgång!  Det måste ju vara hur olagligt som helst när vi motorfantaster vill träffas i världens ände med avstängda motorer sen att folk ritar lakris eller kör fort hur ska det hjälpa att polisen står där och är dom värsta miljöbovarna!? Nä de är surt folk som sitter högt upp som vill ha lilla ystad till dom äldre +70 sen sätta upp betongsuggor hur ska de hjälpa? hur ska dom stora lastbilarna från färjorna ta sig förbi utan skapa kaos? Men vem får betala för deras på hitte på jo vi skatte betlare jag vet inte vem som säger att det är en bra lösning från myndigheterna men dom kan inte vara allt för krya i huvdet!... Nej bort med miljöbovarna och sätt polisen på en cykel och låt dom gå runt och prata med folket istället för sitta i sina bilar och bara vänta? När det finns så många många brott som inte klaras upp eller läggs ner pga av inte tid och om det skulle komma ''street racers'' så kan ju polisen rycka in då när de händer så den ensam individen som har precis blivit misshandlad får ligga på marken och få ett brev hem tyvärr vi kan inte hitta några bevis så åtalet läggs ner fy fan för ordingsmakten kände bara för att skriva ner mig synd man inte kunde komma idag men plockade ut motorn idag men syns snart igen:) kämpa på jill och mr.Jam! Mvh Mange

SkenLaddRacing

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
24 april 2010
Lite tråkig träff men tror mest det beror på vädret...

Och Polisens insats är ju under all kritik.. Förstår inte varför de står nere på träffen när det var streetrace de ville stoppa hmm

Så sluta inte komma till ystaträffen nu bara för det är poliser där, för då är ju träffen och racen samma sak sad

Catch the moment, soon It'll be over

1 464 Inlägg
24 april 2010
Ja Abbee, det är vädret. Jag hade långfillingar på mig och tyckte ändå att jag tappade ett ben på vägen till bilen... hmm

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

89 Inlägg
24 april 2010
Seriöst alltså, sex polisbilar... Snacka om massiv insats.
Kan hålla med några ovanstående, känns som dom försöker "döda" träffen...

13 Inlägg
24 april 2010
Hej alla.

Alla som kommer dit i så pass olagliga bilar att dom skiter på sig när dom ser en polis. Dom bör ju tänka om.

Det är en träff för att se bilar. Inte köra bilar. Det görs på bana.

Polisen är det bästa som var på den träffen.

Jag o min son kände oss säkra. För alla gasglada idioter var på helspänn för att bli bötfällda för lilla minsta.

Dock var det en väldigt stor insats och lite av resurserna kunde kanske lagts på att jaga riktiga bovar. O våldtäktsmän.

Men i sammanhanget många plus till ordningsmakten.

Mvh.

Dåre
182 Inlägg
24 april 2010
Ni snackar om att dom står på tomgång i flera timmar?
Ligger inte världens ände i en stad kallat ystad?
För i så fall om jag inte mins fel så innom stads miljö så gäller det att man bara får lov att stå på tomgång i max 2 eller 3 minuter.
Vet detta själv då jag fick mig en sur tillsägelse av farbror blå när jag stod och snacka med en kompis med bilen igång.

Ska kolla upp detta se om jag hittar något så kan man bara låna en lagbok ta paragrafen och slänga den undernäsan på dom så måste dom vackert stänga sina bilar och stå och frysa som rästen av folket.

Edit:

Hittade detta kanske någon skoj för farbror blå.

Lag om parkeringsbot 3.4.1970/248

I enlighet med Riksdagens beslut, tillkommet på sätt 67 § riksdagsordningen föreskriver, stadgas:
1 §

Parkeringsbot för överträdelse av förbud och begränsningar som gäller stannande och parkering av fordon samt av bestämmelser om användning av parkeringsskiva (parkeringsfel) föreläggs av polisen enligt denna lag. Parkeringsbot föreläggs också för överträdelse av de förbud och begränsningar som gäller onödig tomgångskörning med motordrivet fordon och som utfärdats med stöd av miljöskyddslagen (86/2000) eller vägtrafiklagen (267/1981). (11.12.2002/1101)
Senast redigerat av Gudzilla (24 april 2010)

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

13 Inlägg
24 april 2010
Lycka till.

Man har ingen chans mot Polisen i dom frågorna.

Det kommer sluta med att du får åka in för fylla eller liknande om du är en jobbig jävel. Bara att acceptera att dom är där o lägga ner kampen emot dom.

191 Inlägg
24 april 2010
FÖRSLAG:
Flytta träffen till olika platser var fredag inom ystad eller i utkankten? kanske 2-3 platser så stör man inte så ofta på ett och samma ställe. vad tycker du?

Eat sleep JDM

191 Inlägg
24 april 2010
även om själva ystad träffen inte stör med tanke på att bilarna står stilla, men kommer man ifrån världens ände kanske inte träffen blandas ihop med street race i hamnen?

Eat sleep JDM

Sök