2873
Sök

Angående: YstadTräffen Fredagar kl.20 Världens Ände

3 968 Inlägg
27 april 2010
1000 medlemmar i gruppen YstadTräffen på Facebook ! smile
http://www.facebook.com/group.php?v=inf … 3463222867

Sous Chef
389 Inlägg
27 april 2010
kan inte komma på fredag hmm jobbar då.

men veckan därpå kommer jag nog smile

1 517 Inlägg
28 april 2010
kanske dyker upp, men vet inte än. smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

207 Inlägg
28 april 2010
MrJAM skrev:
Jag gissar på att de som råkar illa ut är de som stöter på antingen nyrekryterade "by the book" aspiranter eller nån allmänt tjurig konstapel "som minsann har varit med förr" ....

Kan säga att jag har erfarenhet av 6 poliser i ystad gällande min bil och ingen av dem har varit särskilt bra....... Har tappat en hel del respekt för ordningsmakten..

Men tycker det är bra att det finns folk som tar tag i problemet.. Jag hjälper gärna också till om det behövs men jag vet bara inte riktigt vad jag ska göra tongue hehe...

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Whacker skrev:
MrJAM skrev:
Jag gissar på att de som råkar illa ut är de som stöter på antingen nyrekryterade "by the book" aspiranter eller nån allmänt tjurig konstapel "som minsann har varit med förr" ....

Kan säga att jag har erfarenhet av 6 poliser i ystad gällande min bil och ingen av dem har varit särskilt bra....... Har tappat en hel del respekt för ordningsmakten..

Men tycker det är bra att det finns folk som tar tag i problemet.. Jag hjälper gärna också till om det behövs men jag vet bara inte riktigt vad jag ska göra tongue hehe...

Han som var där 16/4 inte bara bröt mot lagen utan ljög för mig oxå .. känns sådär kan jag säga.
Vet ju inte hur man ska kunna lite på dom nu framöver direkt...

4 418 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
För er som vill ha bra bilder på er bil så är 30/4 ett utmärkt tillfälle! Minst 3 fotografer på plats och så kommer det förmodligen att vara lite lugnare än vanligt! :-) Vi passar på att utnyttja vändzonen denna gången för bilder och ser hur det funkar!!

207 Inlägg
28 april 2010
Jill skrev:
Whacker skrev:
MrJAM skrev:

Han som var där 16/4 inte bara bröt mot lagen utan ljög för mig oxå .. känns sådär kan jag säga.
Vet ju inte hur man ska kunna lite på dom nu framöver direkt...

Jo men det känns som om de ljuger hela bunten.. Som förra året sa de ju att allt va frid o fröjd, det är ingen fara om ni håller till nere vid världens ände..Funkade bra första gången men sen andra gången hade de laddat upp med en anstorming och plockade in allt de kom över.. Och sen nu står nåt ljushuvud och säger att "vi vill absolut inte hindra dem från att träffas" men ändå ska vi skicka ner besiktningsbilar och låna in extra resurser för att köra ner och ta allt..

Klart de inte vill att vi slutar finnas.. Vi är ju rena guldgruvan... Stölder och våldtäkter är ju ingen inkomst wink

bilmekaniker
25 Inlägg
28 april 2010
jag kommer kanke förbi en sväng

1. Andreas79 - Honda Civic Vtec [Fotograferar]
2. Skaneraggaren - Peugeot 206 GTI
3. Cribbster - Volvo V70
4. Hellberg - 240
5. oskar - bmw e36

1 517 Inlägg
28 april 2010
kommer kanske. smile men skriver upp mej.

3. Cribbster - Volvo V70
4. Hellberg - 240
5. oskar - bmw e36
6. Tubbex mazda 323

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Dåre
182 Inlägg
28 april 2010
Med tanke på hur mina framlampor ser ut atm så hoppas jag denna fredagen med om farbror blå ser mig, menar lite väll mycket att testa lyckan med kassa framlampor och väldigt högt avgas ljud

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

1 464 Inlägg
28 april 2010
Whacker skrev:

Förstår helt...
Nu var jag borta en hel säsong så jag har missat mycket, men jag har hört vad som hänt dig och på Elgiganten så var de sådär glada också minns jag.  Jag är väl kanske lite naiv och försöker förmildra det om jag faktiskt inte vet allt om hur det faktiskt ligger till. Man hör en del som bara snackar, men jag litar på dig så det är ju inte något som ska ignoreras.

Whacker skrev:

Vill gärna vara noga med att påpeka att det jag skriver är det jag personligen uppfattar och hör på träffarna och när jag ringer mina samtal. Det senare jag gör mest för skojs skull och ganska ofta (se nedan).

Dags att verkligen föra loggbok över vem som åker dit för vad och när. För; faktum kvarstår:

Det är VI, som visat den goda viljan att flytta Elgiganten > Världens Ände.
Det är VI, som tog initiativ till flytt och därmed förbättringar för Ystad, stad som boende.
Det är VI, som kan flytta tillbaka till Elgiganten alternativt flytta ut till hela Ystad.

Saker, går att göra ogjorda. Frågan är bara om Ystad stad, kommun, polisväsendet och de boende har något att invända. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

18 Inlägg
28 april 2010
3. Cribbster - Volvo V70
4. Hellberg - 240
5. oskar - bmw e36
6. Tubbex mazda 323
7. T55GTR - Skyline R34 GTR

Jag kommer också på fredag! smile

4 418 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
T55GTR skrev:
3. Cribbster - Volvo V70
4. Hellberg - 240
5. oskar - bmw e36
6. Tubbex mazda 323

Då är ju hela kvällen gjord tongue wink

751 Inlägg
28 april 2010
Jill skrev:
För er som vill ha bra bilder på er bil så är 30/4 ett utmärkt tillfälle! Minst 3 fotografer på plats och så kommer det förmodligen att vara lite lugnare än vanligt! :-) Vi passar på att utnyttja vändzonen denna gången för bilder och ser hur det funkar!!

Jahapp, det var ju synd att polaren skulle envisas med att backa in i min bakskärm för någon vecka sedan. Annars hade jag lätt utnyttjat de erbjudandet!
Hoppas de finns plats även om en cirka 3v cool

4 418 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Owla skrev:
Jill skrev:

Jahapp, det var ju synd att polaren skulle envisas med att backa in i min bakskärm för någon vecka sedan. Annars hade jag lätt utnyttjat de erbjudandet!
Hoppas de finns plats även om en cirka 3v cool

Man kan fota framifrån oxå wink big_smile

Chef
46 Inlägg
29 april 2010
3. Cribbster - Volvo V70
4. Hellberg - 240
5. oskar - bmw e36
6. Tubbex mazda 323
8. Sicce - R34:an

1 464 Inlägg
29 april 2010
T55GTR skrev:

Men va f... Och jag som inte kunde komma. mad lol
Senast redigerat av MrJAM (29 april 2010)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

4 418 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Sicce skrev:
3. Cribbster - Volvo V70
4. Hellberg - 240
5. oskar - bmw e36
6. Tubbex mazda 323
8. Sicce - R34:an

En till 34:a .. det var inte illa!! big_smile

4 418 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Gå in nu o RÖSTA på Ewa-Gun "slinta på gaspedalen" Westfords uttalande ... man kan ju inte bli annat än arg med tanke på att dom ljuger i dagspress!
http://www.ystadsallehanda.se/insandare … mlnde.html

751 Inlägg
29 april 2010
Jill skrev:
Gå in nu o RÖSTA på Ewa-Gun "slinta på gaspedalen" Westfords uttalande ... man kan ju inte bli annat än arg med tanke på att dom ljuger i dagspress!
http://www.ystadsallehanda.se/insandare … mlnde.html

Snacka om att lägga upp den sidan som "folket vill höra". Som MrJam sa tidigare, efter rondellen kunde man accepterat tex felaktig ljuskombination, parkering på trottoar osv? Vad gäller EGENTLIGEN här? För jag är inte sugen på att åka ner till ystadträffen och sen bli bötfälld för att jag parkerat felaktigt.... Har någon råkat ut för detta?

Sök