3464
Sök

Ratten skakar..vad är felet?

116 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
hej, för ett par månader sen bytte jag bromsskivorna o klossarna både fram o bak på min 330.
Men nu när jag kör så känns de som att ratten vibrerar under körning, mest vid motorvägskörning plus att de kan skaka ibland vid inbromsning också vid motorvägsfart.
Kan de vara skeva skivor igen? jag bytte ju till helt nya orginalgrejer för ett par månader sen. allt gjort på bmw.
Eller är de fel hjulinställning lr obalanserade hjul?

vad kan felet ligga?

5 089 Inlägg
11 april 2010
hjulinställning har aldrig med obalans att göra.
Åk in til en däckverkstad å be dom balansera framdäcken. antingen är det bara obalans, eller så saknar du centreringsringar för du har eftermarknadsfälgar. eller så har du glapp i någon styrled eller bussning. Oavsätt så upptäcker dom felet på däckverkstaden.

\Lindgren

116 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
FLindgren skrev:
hjulinställning har aldrig med obalans att göra.
Åk in til en däckverkstad å be dom balansera framdäcken. antingen är det bara obalans, eller så saknar du centreringsringar för du har eftermarknadsfälgar. eller så har du glapp i någon styrled eller bussning. Oavsätt så upptäcker dom felet på däckverkstaden.

hoppas verkligen de är de enda man behöver göra smile

876 Inlägg
11 april 2010
separation (stavning) kan det lika gärna vara...

116 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
volvoperfomanceclub skrev:
separation (stavning) kan det lika gärna vara...

separation av vadå?

1 043 Inlägg
12 april 2010
Däcken kan separera.
Det kan också bero på fel hjulinställning.

2 011 Inlägg
13 april 2010
På brorsans 325 02:a var det krängningshämmarna som var slut. Han hade lite vibrationer rakt fram och mer vid inbromsning.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

1 Inlägg
6 maj 2010
Jag hade nog också åkt in till en däckverkstad, t.ex hit: http://bestdrive.se/resellers/?id=19.
Jag har bra erfarenhet av BestDrive och deras återförsäljare/verkstäder, i alla fall där jag bor smile

Sök