3574
Sök

Rödmålade bromsok Saab 9-3 SC

99 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Tjena!

Någon som äger lite bilder på en Saab 9-3 Sportcombi med rödmålade bromsok.
Jag har stått länge bredvid min bil och funderat på om det hade passat, men utan framgång. Vänder mig därför till er här på garaget.

(eventuellt andra färger på bromsoken så man får en visuell upplevelse av hur det ser ut på just 9-3)

Tack på förhand till alla er som tar sin tid att hjälpa andra som har kommit fram till en återvändsgata

2 788 Inlägg
13 april 2010
Tycker inte att du skall måla bromsoken röda, tittade på hur din bil såg ut och den ser ju väldigt clean ut för övrigt...röda ok blir väldigt "skrikigt", kör på silverfärgade istället, kommer passa mycket bättre smile

99 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Okej, jo jag har också funderat på det. Men kanske om man hittade en mörkare röd färg? Tack för idén smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 april 2010
Lacka oken i samma/liknande färg som bilen eller silver! smile Åså ger du dom där fälgarna till mig. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

(none)
1 725 Inlägg
18 april 2010
Håller med ovanstående skribenter. Du har inget annat som är rött på bilen, så det är ju lite synd att en det första man ser på en sådan clean bil är broms-oken. Som skrivet, ta någon mer färg som ser cleant ut som silver/svart. Lovar dig att du kommer bli nöjd med de också då det kommer ser 100 ggr bättre ut om nu oken redan är i taskigt skick.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

67 Inlägg
18 april 2010
Då går jag emot alla och säger att du ABSOLUT ska måla dom röda, det kommer bryta av det grymt snyggt och det är nåt som gör att du sticker ut. Snyggt med en clean bil och nåt som sticker ut och samtidigt gör den mycket mera sportigt!
Senast redigerat av maharadja (18 april 2010)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
18 april 2010
Inte röda, kommer se förjävligt ut.
Min åsikt dock. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

41 Inlägg
18 april 2010
Tycker som de flesta tidigare. Måla med en färg som passar till bilens nuvarande kulör.

Mvh.

99 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Lacka oken i samma/liknande färg som bilen eller silver! smile Åså ger du dom där fälgarna till mig. wink

Haha, you wish wink Det där är mina älsklingsfälgar. Ja men blir inte det rätt dyrt om man ska specialbeställa färg till bromsoken så det matchar lacken på bilen? Om man nu ens hittar något ställe där de tar fram just den färgen.

(none)
1 725 Inlägg
19 april 2010
Finns blå sprayfärg på mekonomen eller likande. Blå är bilen och blå finns på burk. Ingen ovanlig färg de ; )

--Lev i går som det vore i morgon--

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 april 2010
Philip88 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Haha, you wish wink Det där är mina älsklingsfälgar. Ja men blir inte det rätt dyrt om man ska specialbeställa färg till bromsoken så det matchar lacken på bilen? Om man nu ens hittar något ställe där de tar fram just den färgen.

Hehe ja mina å, iaf om det gäller Saab originalfälgar. Grymt snygga! Synd bara att dom inte är 1-2" större.

Färg finns som Braather sa lite överallt, behöver ju inte vara exakt lika då bromsoken sitter såpass långt ifrån närmaste lackade karossdel så en liten nyansskillnad inte syns. Kör på nån snygg mörkblå du så blir det kalas! smile Jag körde silver på mina ok för att matcha resten av bilen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök