Den är lite hög fram bara tycker jag, men annars är den frän
Haha jag tycker som du! Men det skrapar i tillräckligt redan, sen har jag kapat nästan hälften på fjädrarna redan, men endå är den såpass hög Måste nog köpa coilovers om den ska ner mer isf.
Jag vet faktiskt inte, jag låste bilen och sprang där ifrån Skämt å sido, det var en del nyfikna framme å fotta iaf. var inte så mycket folk ute då det regnade under hela träffen...
Idag anmälde jag bilen till vingåkraträffen den 15e maj i hopp om att man får ställa ut.
I övrigt så fixade jag ner bilen på jobbet nu under eftermiddagen, då jag skall bygga om mitt avgassystem så man kan åka i den utan att bli döv... Skall även byta mitt vänstra bromsok fram (det som nu läcker).
Tänkte även ställa i nån baslåda + steg så man har nåt att lyssna på under färd.
Har nu lackat dom plåtrena partierna med grundfärg då jag ännu inte vet hur jag vill göra med bilens yttre!
Ha ett riktigt slitet yttre, men du kan ju köra rostfritt ändå! Så har du mer betänketid! För riktigt slitet rat-stuk är ballt!
Ja ungefär så jag också tänkte. medans jag inte vet hur jag ska göra så får den se ut som den gör nu.
Tankarna finns att bara slipa taket och sedan köpa däck med vit däcksida + montera bmw stänklappar. Vad tror ni om det? Tänkte även gå ner i profil på däcken. Nu kör jag 175/70 13", men funderade på typ 155,165/60 13" för att få lite mer stuk på det hela. men frågan är om det inte blir för smått på bilen?
Att åka bakom en bil som har rättmonterade (raka osv..) stänklappar som sitter ca 1cm från baken är enl mig ren porr.
Annars kan du ju bara testa att bara slipa ner färgen lite överallt, så du får fram grundfärgen mer, testa lite primer så det ser ut som taskiga rostlagningar m.m. Blir ballt!
Annars kan du ju bara testa att bara slipa ner färgen lite överallt, så du får fram grundfärgen mer, testa lite primer så det ser ut som taskiga rostlagningar m.m. Blir ballt!
Du det där var fan inte alls någon dum ide! Den ska jag fundera vidare på
Tänkte byta skärmar, dörrar, luckor till sämre grejer som rostat totalt i hörn osv (sånt har man massor av inne på lagret, skulle vara kul att använda det).. men då blir den ju också i olika färger, vilket jag inte gillar
Annars kan du ju bara testa att bara slipa ner färgen lite överallt, så du får fram grundfärgen mer, testa lite primer så det ser ut som taskiga rostlagningar m.m. Blir ballt!
Du det där var fan ingen dum ide! skall fundera vidare på den
Vart en kort mekkväll på jobbet idag. Fick dit mitt nya bromsok på vänster sida + att jag luftade ur kopplingen ordentligt då man var tvungen att pumpa på den för att den skulle ta 100% bra
Kapade även bort min jappsdämpare och knåpade ihop ett nytt system från bakaxrln och ända bak där det ska gå ut orginal. Måste bara få dit ett kromat utblås på nå jävla vänster Svartplåt brukar rosta fort å se fult ut (mitt nuvarande utblås dvs). Vart bara punktat ikväll då tiden var knapp. får snida ihop det på lunchen imorgon
Stiligt bygge! Men som sagt, lite hög fram. Ta bort fjädrarna? Kapade sönder mina på vazen, upptäckte jag. Tog bort dem och fick alldeles kanon stuk. Kan tyckas vara lite låg bak men det får den vara. Dock besiktingsdags snart så måste hitta fjädrar som passar. Volvo 140 får sitta fint bak. Fram ifrån någon gammal Saab V4. Några förslag på vart man kan hitta coilovers? Har fått för mig att det är lite "samma" framvagn på vazen och på 2002?
Stiligt bygge! Men som sagt, lite hög fram. Ta bort fjädrarna? Kapade sönder mina på vazen, upptäckte jag. Tog bort dem och fick alldeles kanon stuk. Kan tyckas vara lite låg bak men det får den vara. Dock besiktingsdags snart så måste hitta fjädrar som passar. Volvo 140 får sitta fint bak. Fram ifrån någon gammal Saab V4. Några förslag på vart man kan hitta coilovers? Har fått för mig att det är lite "samma" framvagn på vazen och på 2002?
Tackar tackar. Jo jag tycker också den är för hög fram.. Och tanken på att försöka kapa ett varv till finns ju, men då kommer den skrapa i överallt sen, vilket jag tycker fungerar fint nu, man tar sig över vägbulor som den ser ut nu till och med
Det är väl bara att stumsvetsa fjäderbenen och släppa ur luften ur hjulen inför bes!
Coilovers vet jag inte vart man kan hitta här i sverige, men i tyskland finns det ju grejer att köpa. Annars får man svetsa om ett par orginal fjäderben, det man behöver då är en fin spindel man kan bygga på bara
Började titta lite på möjligheterna om att montera breddade borrani plåtfälg på bilen. Dessa fälgar är köpesfälgar från 70-talet som var mycket populära på sin tid Mina fälgar är 6,5"/13" vilket är på fisen att det går in i hjulhusen
Provmonterade ett däck jag hade låg. 165/80 är ingenting jag ska ha sen iaf..
Funderar på 145/60 eller 155/60 i däck dim, bör ge ett härligt tyskstuk också
Hög loss fjäderbenet från spindeln för att kunna leka lite med tanken på negativ(?) camber även på framhjulen
Nog lekt. monterade en camberplatta som ställer om fjäderbenet 1cm utåt
Så här vart det med 1cm negativ(?) camber fram.
Får se hur jag gör fram.. Skulle vilja ha ca 2-3cm negativ(?) camber fram, men då måste det tillverkas nya plattor med andra mått isf.
men det beror ju på om du vill ha stretch eller inte.. hur breda är fälgarna för de första?
för de första är ju 145 = bredden, 60 = profilen så om du vill ha lite mer stretch blir det ju snarare 140 än 150 men 60 i profil är fan mkt... det blir ju lite ballongdäck varianten men 50 är ju nice eller 45.. men det är ju lågprofil mer..
men det beror ju på om du vill ha stretch eller inte.. hur breda är fälgarna för de första?
för de första är ju 145 = bredden, 60 = profilen så om du vill ha lite mer stretch blir det ju snarare 140 än 150 men 60 i profil är fan mkt... det blir ju lite ballongdäck varianten men 50 är ju nice eller 45.. men det är ju lågprofil mer..