BILEN HITTAD!!! :D Stulen natten 14-15/4 Gemballa GT550 Porsche Cayenne Vit

mYGeL
15 april 2010 · 1 338 Inlägg

Här är några bilder utan MDS dekaler samt rätt fälgar.
Risken är väl att alla dekaler försvunnit men endå..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20668/905406_b7fn6m.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20668/905407_jmwgm2.jpg

laddade även upp 2 på inredningen så om man ser bilen men är lite osäker kan man kika in i den så ser man direkt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20668/905408_9smroj.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20668/905409_o5428v.jpg

Senast redigerat av mYGeL (15 april 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
mYGeL
15 april 2010 · 1 338 Inlägg
Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
darkwizard Fordonstekniker
15 april 2010 · 1 740 Inlägg

Hur tusan lyckas man stjäla en sådan här bil??? Men ska hålla utkik här omkring.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Woojen
15 april 2010 · 1 101 Inlägg

2,5 mille yikes är dom så jäkla dyra?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
azid Det som inte dödar gör ont
15 april 2010 · 2 668 Inlägg

inte för att vara den som är den men 30k i  hittelön? 10% av tidigare nämda 2,5mille är 250000 om rätt ska vara rätt.


lär inte vara några mesar som snor sånna här prylar

2slow
eric
15 april 2010 · 42 Inlägg

azid skrev:
inte för att vara den som är den men 30k i  hittelön? 10% av tidigare nämda 2,5mille är 250000 om rätt ska vara rätt.


lär inte vara några mesar som snor sånna här prylar

Känns som att 30000 är rätt bra ändå. Kan inte säga att jag skulle behöva ha hittelön om jag hade något tips. Känns ju bara bra att man kan hjälpa till isf, hade man ju velat ifall det var man själv som var den drabbade.

En drömbil för övrigt, får verkligen hoppas ni får tillbaka den!

MiWi
15 april 2010 · 442 Inlägg

Har inte även Porsche "huvudnycklar" som fungerar i samtliga lås?

Verkar ju iallafall som att de bara larmat av bilen och kört därifrån. Nyckelkoden bör rimligtvis kunna skannas av då man larmar / larmar av och att sedan koda en nyckel med det... Inte omöjligt.

Lycka till med att hitta den! Jag råder dig att ta kontakt med färjebolagen över till Baltikum.

Grabber Dagdrömmare
15 april 2010 · 2 836 Inlägg

Tråkigt att det händer men det verkar vara ett beställnings jobb så det är inga stora chanser att hitta den...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
j0nas Lastbilschaffis
15 april 2010 · 811 Inlägg

som ovan säger säkert ett beställningsjobb & bilen är nog inte kvar i sverige..

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
16 april 2010 · 1 594 Inlägg

Bara en fråga.. Hankook däck på en bil för ÖVER 1,5 miljon?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
mYGeL
16 april 2010 · 1 338 Inlägg

darkwizard skrev:
Hur tusan lyckas man stjäla en sådan här bil??? Men ska hålla utkik här omkring.

Undrar jag med. Alla nycklar finns kvar i säkert förvar men tyvärr inte bilen! sad
Tack alla ögon uppskattas!

Woojen skrev:
2,5 mille yikes är dom så jäkla dyra?

Inte en original men Gemballan är tyvärr ganska dyr och ovanlig.

azid skrev:
inte för att vara den som är den men 30k i  hittelön? 10% av tidigare nämda 2,5mille är 250000 om rätt ska vara rätt.


lär inte vara några mesar som snor sånna här prylar

vet inte men jag hade inte tackat nej till att få 30 000sek i kontanter för 1 eller 2 samtal.
Men..

eric skrev:
Känns som att 30000 är rätt bra ändå. Kan inte säga att jag skulle behöva ha hittelön om jag hade något tips. Känns ju bara bra att man kan hjälpa till isf, hade man ju velat ifall det var man själv som var den drabbade.

En drömbil för övrigt, får verkligen hoppas ni får tillbaka den!

Samma här skulle inte begärt nåt för att hjälpa till men samtidigt skulle det kännas roligt att få en helt Ok summa för ev några samtal..

Tack vi hoppas det med!

MiWi skrev:
Har inte även Porsche "huvudnycklar" som fungerar i samtliga lås?

Verkar ju iallafall som att de bara larmat av bilen och kört därifrån. Nyckelkoden bör rimligtvis kunna skannas av då man larmar / larmar av och att sedan koda en nyckel med det... Inte omöjligt.

Lycka till med att hitta den! Jag råder dig att ta kontakt med färjebolagen över till Baltikum.

Jag har försökt ringa till dem olika bolagen men dem vägrar ta emot bilder på bilen.
Dem har för mkt att göra säger dem. kan förstå det men inte begärt att dem ska leta efter bilen bara att om dem ser den så kan dem reagera ialf om dem haft bilder.

Det skulle vara om man känner nån där som man kan skicka bil till men gör ju inte det! sad


Grabber skrev:
Tråkigt att det händer men det verkar vara ett beställnings jobb så det är inga stora chanser att hitta den...

Ger inte upp hoppet ännu. hoppas dem klantar sig på nåt vis.



kaxxen skrev:
som ovan säger säkert ett beställningsjobb & bilen är nog inte kvar i sverige..

Som sagt ger inte upp ännu. om dem kör med bilen e ju risken att nån ser ochhör den.
bara ca 1 dygn sen den försvann. den vart efterlyst i rikstäckande av polisen igår.


hotrodder skrev:
Bara en fråga.. Hankook däck på en bil för ÖVER 1,5 miljon?

Ja du svår fråga tongue
Ok dem satt på fälgarna när den kom från tyskland.

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Epitaph
16 april 2010 · 835 Inlägg

Inget nytt? Har ni LIVE-feed på ert GPS-larm? Funkar inte?

Sharky
16 april 2010 · 10 287 Inlägg

Knappast. Man måste störa ut HELA GSM banden

http://en.wikipedia.org/wiki/GSM_frequency_bands

Och det är ingen lek. Nog för att dom är proffs men knappast teknologi doktorer i vågutbredning.

Operatörerna för GSM skulle dessutom märka det rätt pronto eftersom det skulle ge upphov till ett stort svart hål i cellplaneringen med massor med mobiler som ger helt fuckade mätrapporter.

/Göran



davel skrev:
Dom kanske har någon form att störningsutrustning för att störa ut all GSM-trafik? Vet inte men det är ju ganska  uppenbart att det är proffs som har snott den vilket troligtvis gäller för alla dessa typer av stölder...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Epitaph
16 april 2010 · 835 Inlägg

Jag FATTAR inte hur de gör. Den har inbyggt batteri om någon klipper, den larmar om den går
över till batteri. Minsta vibration = larmar.

MiWi
16 april 2010 · 442 Inlägg

Epitaph skrev:
Jag FATTAR inte hur de gör. Den har inbyggt batteri om någon klipper, den larmar om den går
över till batteri. Minsta vibration = larmar.

Nyckel med tillhörande larmkod. Nu finns alla nycklar men att få fram en till nyckel utöver dem lär inte vara omöjligt.

Epitaph
16 april 2010 · 835 Inlägg

MiWi skrev:

Epitaph skrev:
Jag FATTAR inte hur de gör. Den har inbyggt batteri om någon klipper, den larmar om den går
över till batteri. Minsta vibration = larmar.

Nyckel med tillhörande larmkod. Nu finns alla nycklar men att få fram en till nyckel utöver dem lär inte vara omöjligt.

jo, det är ju en separat dosa oftast till gps/gsm larm va? Inte omöjligt att kopiera den med iofs men man kan ju återaktivera larmet med telefonen i efterhand.

mattestig volvo tic frälst
16 april 2010 · 357 Inlägg

tråkigt med folk som inte kan skilja melln mitt och ditt hmm ja ska på en 100mil lång roadtrip idag så ja ska hålla lite utkik tongue

Volvo 760 tic "ADON Mega60in" (1985)
yalouque
16 april 2010 · 301 Inlägg

mYGeL skrev:

darkwizard skrev:
Hur tusan lyckas man stjäla en sådan här bil??? Men ska hålla utkik här omkring.

Undrar jag med. Alla nycklar finns kvar i säkert förvar men tyvärr inte bilen! sad
Tack alla ögon uppskattas!

Woojen skrev:
2,5 mille yikes är dom så jäkla dyra?

Inte en original men Gemballan är tyvärr ganska dyr och ovanlig.

azid skrev:
inte för att vara den som är den men 30k i  hittelön? 10% av tidigare nämda 2,5mille är 250000 om rätt ska vara rätt.


lär inte vara några mesar som snor sånna här prylar

vet inte men jag hade inte tackat nej till att få 30 000sek i kontanter för 1 eller 2 samtal.
Men..

eric skrev:
Känns som att 30000 är rätt bra ändå. Kan inte säga att jag skulle behöva ha hittelön om jag hade något tips. Känns ju bara bra att man kan hjälpa till isf, hade man ju velat ifall det var man själv som var den drabbade.

En drömbil för övrigt, får verkligen hoppas ni får tillbaka den!

Samma här skulle inte begärt nåt för att hjälpa till men samtidigt skulle det kännas roligt att få en helt Ok summa för ev några samtal..

Tack vi hoppas det med!

MiWi skrev:
Har inte även Porsche "huvudnycklar" som fungerar i samtliga lås?

Verkar ju iallafall som att de bara larmat av bilen och kört därifrån. Nyckelkoden bör rimligtvis kunna skannas av då man larmar / larmar av och att sedan koda en nyckel med det... Inte omöjligt.

Lycka till med att hitta den! Jag råder dig att ta kontakt med färjebolagen över till Baltikum.

Jag har försökt ringa till dem olika bolagen men dem vägrar ta emot bilder på bilen.
Dem har för mkt att göra säger dem. kan förstå det men inte begärt att dem ska leta efter bilen bara att om dem ser den så kan dem reagera ialf om dem haft bilder.

Det skulle vara om man känner nån där som man kan skicka bil till men gör ju inte det! sad


Grabber skrev:
Tråkigt att det händer men det verkar vara ett beställnings jobb så det är inga stora chanser att hitta den...

Ger inte upp hoppet ännu. hoppas dem klantar sig på nåt vis.



kaxxen skrev:
som ovan säger säkert ett beställningsjobb & bilen är nog inte kvar i sverige..

Som sagt ger inte upp ännu. om dem kör med bilen e ju risken att nån ser ochhör den.
bara ca 1 dygn sen den försvann. den vart efterlyst i rikstäckande av polisen igår.


hotrodder skrev:
Bara en fråga.. Hankook däck på en bil för ÖVER 1,5 miljon?

Ja du svår fråga tongue
Ok dem satt på fälgarna när den kom från tyskland.

Hanook är ju bland de bästa däck som finns idag...

pnorberg
16 april 2010 ·

Bilen är importerad från Tyskland?
Finns dem som säljer en bil och sedan hämtar ligor tillbaka den med en kopia av nyckeln, bilen lackeras om och säljs på nytt.
Detta är dock bara vad jag hört och kan inte styrka mina uppgifter men kan lika väl gått till så.

MiWi
16 april 2010 · 442 Inlägg

pnorberg skrev:
Bilen är importerad från Tyskland?
Finns dem som säljer en bil och sedan hämtar ligor tillbaka den med en kopia av nyckeln, bilen lackeras om och säljs på nytt.
Detta är dock bara vad jag hört och kan inte styrka mina uppgifter men kan lika väl gått till så.

Dock brukar de då gå via öst då Litauen som exempel är väldigt korrumperat. Med pengar får man igenom det mesta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang