15 april 2010
Trådstartare
Hej.
körde hem idag som vanligt, men istället för att parkera i garaget så parkerade jag utanför dörren till lägenheten ( skulle springa upp och hämta mobilen), men jag tänkte att jag köper en biljett ändå.
så jag går till automaten, och den vägrar och ta emot mitt kort ( ja ja ja jag har pengar på konto), så jag går tillbaka till bilen, letar genom hittar inga mynt ( bara sedlar), så jag går upp igen helt enkelt för hämta mobilen och evt pengar till biljett ifall jag ska upp igen.
när jag är väl vid bilen igen ( efter att hämtat mynt och mobil) så ser jag en 400kr böter på framrutan.
det stod mellan kl 16:06-16:10, samtidigt, som det stod en annan bil framför min bil, ( var där innan jag parkerade, och var fortfarande där när jag gick till bilen igen), han hade inte fått något böter !!!
( det är en raggar bil ), oavsett vad det är för bil, svenne eller blatte som ägare, så borde rättvisa vara rättvisa tycker jag.
den raggar bilen, har stört folk här hela tiden, då ägaren bestämmer sig för att spinna kl 2 på natten, tuta som en galning ibland på dagarna osv. ( o inte att säga högt musik).
gång på gång har vi anmält honom utan att det händer nåt, gång på gång har jag med mina egna ögon sett att kontrollanter " SKIPPAR " den där bilen när de här och kontrollerar bilarna.
så förtjänar jag det här? betala 400 kr för att automaten ville inte ta emot mitt kort, för att jag är borta 4 minuter ( tar bara 2-3 minuter fram och tillbaka till bilen).
jag tänker o betala skiten, fast min tjej tycker att jag borde inte göra det, och bestrida det istället.
men jag undrar om någon annan varit i samma situation?
MvH
//en j**** förbannad sur medborgare
An eye for eye only ends up making the whole world blind.