hej, det är så att min kicker comp 12" bas som jag har i en 47 liters låda av stämd till 40 hz, spelar dåligt när man höjjer, kör man låten all diffrent collours slowed på volym 20 låter de bra, tar man volym 21 låter det skit. den drivs av ett mds gp800 steg. gain är väl på typ 60% och bassboost typ 40%. lp på 20 och hp på 70.
vet inte varför det blir så
har även att det är glapp i ena lågnivåkabeln på steget, i visst läge är de bra annat dålig volym.
Edit: vet att mds e skit men det har funkar bra med dom andra basarna, kan de ha med inställningarna att göra?
hej, det är så att min kicker comp 12" bas som jag har i en 47 liters låda av stämd till 40 hz, spelar dåligt när man höjjer, kör man låten all diffrent collours slowed på volym 20 låter de bra, tar man volym 21 låter det skit. den drivs av ett mds gp800 steg. gain är väl på typ 60% och bassboost typ 40%. lp på 20 och hp på 70.
vet inte varför det blir så
har även att det är glapp i ena lågnivåkabeln på steget, i visst läge är de bra annat dålig volym.
Edit: vet att mds e skit men det har funkar bra med dom andra basarna, kan de ha med inställningarna att göra?
Förstår att det blev bättre. Förstår du?
DU hade Lp 20hz. det betyder att filtret skickar ljudet under 20hz in i steget. Men sen hade du hp70hz, det betyder att filtret skickar ljud över 70hz vidare in i steget.
Då blir det ju inget ljud kvar. Eftersom det bara är frekvensen mellan 0-20hz som skickas vidare i första filtret o i andra filtret tas allt under 70 hz bort. (eller om det är tvärtom på ordningen vet bara han som konstruerade steget)
Nu när du har ändrar instllningar så har du allt ljud kvar mellan 20-70hz. Då blir det bättre.
Antar att det låter högre nu trots ingen basboost?
kolla alla anslutningar, om någon är lite glapp så kan du nypa lite lätt på yttre ringen på anslutningen för att få ringen att nypa fast ordentligt hjälper inte det kan du pröva med en ny lågnivåkabel.