3325
Sök

Projektarbete i skolan, lite hjälp :)?

136 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
Nu är det så här att vi ska ha ett projektarbete i skolan smile Det är en kurs som slutar i april nästa år. Och jag kan knappt vänta innan jag får sätta igång ;P Det jag tänkte göra var att turbokonvertera en peugeot 605 och köra den på etanol istället smile Har nämligen en sådan stående som skrotas annars och har ett turboagg liggande smile Någon som vet vad jag kan behöva för detta arbete, vad jag kan behöva göra för att få det att fungera, och dela gärna med er av era tankar och ideer kring detta smile Tack på förhand big_smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 april 2010
Du behöver: Pengar, verktyg, tid, lokal, kunskap och ännu mer pengar, iaf om du skall göra det någorlunda seriöst (dvs kompsänka). Skall du bara smacka på en turbo utan minsta krav på hållbarhet mm så blir det enklare.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Turbo?
440 Inlägg
17 april 2010
Jag antar att detta är ett oseriöst projekt? wink eller?

För isf äre ju bara att kolla ut lite vart turbon passar bäst och sedan bygga en grenrörs adapter. Bygga extra sprut (Finns en bra bild på skogenracing hur du ska göra wink) mm.

Sen kan det vara bra att kolla upp kompressionsförhållandet i motorn, då du ev. kan göra en fuling och stoppa dit en till topplockspackning wink

Finns mkt man kan göra jag har bara tagit upp en liten del, det beror på helt hur du tänkt bygga, och pengar mm. wink

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

136 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
Denniz_ skrev:
Jag antar att detta är ett oseriöst projekt? wink eller?

För isf äre ju bara att kolla ut lite vart turbon passar bäst och sedan bygga en grenrörs adapter. Bygga extra sprut (Finns en bra bild på skogenracing hur du ska göra wink) mm.

Sen kan det vara bra att kolla upp kompressionsförhållandet i motorn, då du ev. kan göra en fuling och stoppa dit en till topplockspackning wink

Finns mkt man kan göra jag har bara tagit upp en liten del, det beror på helt hur du tänkt bygga, och pengar mm. wink

Det ska vara så seriöst som möjligt tongue Får anpassa mig efter dom ekonomiska bitarna och ha en rimlig budget smile Det dom sa i skolan var att vi skulle göra något och gärna vara uppfinningsrika ^^ Men det jag tänkte var att sätta dit en turbo och få det så bra som möjligt ut efter vad jag har råd med smile när de gäller kompressionen har jag möjlighet att fräsa ur förbränningsrummet osv smile

136 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
Någon som har andra förslag på vad man kan göra kanske smile?

rb26dett
136 Inlägg
17 april 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p1877802

kolla där. han ska köra med tryckvakter, ett ganska bra budget alt.

mvh/Eric

"anti antispinn"

Sök