Att en gammal Volvo har gått 40.000-50.000 Mil är ju inget konstigt alls. Nästan så att jag skulle kalla en 740 som gått under 30.000 mil för lågmilare
Skulle jag köpa en 240/740 skulle jag inte ens bry mig om att kolla mätaren faktiskt.
VAd räknas eg. som en "lågmilare", alla bilar som gått under 10 000 mil? Kollar själv på en bil som gått 9200 mil, räknas den som en "lågmilare" t.ex.?
VAd räknas eg. som en "lågmilare", alla bilar som gått under 10 000 mil? Kollar själv på en bil som gått 9200 mil, räknas den som en "lågmilare" t.ex.?
det beror ju på lite är det års 09 så är det en långmilare tycker jag men är det däremot en 95:a så är det en lågmilare.
Har haft en del Volvo 7/900 genom åren och kan säga att miltalen inte spelar någon större roll . T.ex så min 945a jag har nu har gått 32000mil och har haft 1ägare innan mig, Den är betydligt mycket finare än min förra 940 som hade gått 19000mil och hade 5 ägare.
Skötsel är det viktigaste på dom. Sen att den har gått en bit gör inte någonting
I mitt fall handlar det om en Opel Astra kombi från 2003. Väldigt fräsch och fin och servad i märkesverkstad och allt nedtecknat i servicebok.
Om man ska vara petnoga så beror det inte på årsmodellen utan från datumet när bilen är uttagen första gången. Årsmodell 2003 kan ju vara uttagen sommaren 2002 t.ex... bilen kan ju dessutom varit avställd något år också men det är ju ovanligt på en -03a.
Men låt oss anta att din Astra rullat konstant i trafik i exakt 7 år, det betyder ju snitt ~1314mil per år och det skulle jag vilja påstå är lågmilare med betoning på gränsfall...
Lågmilare brukar sägas är under 1500mil per år och mellan 1500-2500 mil tillhör det normala. Men allt är ju subjektivt och beroende på bilmodell.
Mil i en Opel Astra och en Volvo 740 t.ex är knappt ens jämförbart...
skicket på bilen är ju viktigare än vad det står på mätaren . jag har aldrig kollat på mätaren när jag köpt nån bil men blev förvånad när jag såg att min 760 bara gått 12000
Vi har en mercedes benz e250 -93 som har gått cirka 70 000 mil, och en till i "byn" har en lika dan fast automat som har gått 78 000 mil dom fortfarande rullar felfritt. Men då tycker jag att 20-30 000 mil inte är särskillt mycket.
20.000 mil brukar min gräns ligga på, men som flera sagt, vissa bilar kan (om de skötts om) gå 40-50.000 mil utan större problem. Håller med om att antal ägare inom given tid är ett bra sätt att se om föregående ägare varit nöjda med bilen. Ett annat tips är att gå in på bilprovningen och kolla de tre senaste besiktningarna... fast jag kom på att jag inte vet om man kan göra det om man inte är ägare till bilen.