Uppar denna tråd då jag ska turbokonvertera min 244 med b230f årsmodell 1990.
Setupen:
Turbo TD04 13C med FT wastgateklocka
940 turbogrenrör
240/740 IC
940 spridare med motstånd
940 turboboxar med dubbla chip
2,5" avgas med ombyggd 940 downpipe
Koppling blir original lamell med turbotryckplatta
Ska man byta kam eller går de med M-kammen? Kanske köpa en A-kam och sätta i?
Tror ni att de håller om man laddar runt 0,6-0,7. Komperssionsförhållandet ligger ju på 9,8:1
Kan ev få låna en bredbandslambda och kolla vart gränsen går innan de spikar
Vill inte höra något om att jag ska köpa en ft och slänga i. Har en liggandes men är till en annan bil men resten av delarna ska jag inte ha till den och använder på denna istället.
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet