3488
Sök

Passat 90 - Ingen bromsverkan?

Like it German
378 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Tjena tänkte kolla här på garaget då jag aldrig får ordning på mina bromsar på bilen.

Bilen är en VW passat årsmodell 1990.

Har bytt bromsbelägg och bromsbackar runt om. Men nu har jag nästan ingen bromsverkan. Pedalen går i botten när bilen är igång och går väldigt lätt inget motstånd knappt. Men är jätte trög när bilen är avstängd utan servon.

Har plockat av och på bromsarna 2 ggr för att allt verkligen ska sitta rätt. har även luftat bromsarna runt om.

Vad kan de va för fel?

Fick tips av en mekaniker att det sitter en bromscylinder precis vid pedalen som man ska kunna lufta också. Men har inte hittat på den än.

MVH

Hur många skruvar fick du över?....

Like it German
378 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Verkar inte va nån som har nån idé sad

Nån som kan hjälpa mig hur man kmr åt cylindern vid pedalen lättast kanske i alla fall?

1 327 Inlägg
19 april 2010
Har du luftat bromsarna i rätt ordning?

Jag hade själv lite problem när jag böt bromskivor fram på en passat -90. Men då gick ena bromscylindern bak sönder efter bytet. Kolla så inte samma har hänt för dig.

234 Inlägg
19 april 2010
Kolla bromscylinder som sagt så den inte gått sönder.. hänt mig samma sak..
och se till att lufta riktigt ordentligt, fyll på olja och pumpa upp igen

Like it German
378 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Aero T16 skrev:

Jag hade själv lite problem när jag böt bromskivor fram på en passat -90. Men då gick ena bromscylindern bak sönder efter bytet. Kolla så inte samma har hänt för dig.

jag börja på lufta bakifrån och framåt, de sa en mekaniker jag skulle iaf.

Bromsarna i bak verkar funka som dom ska smile

Like it German
378 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Tror mekanikern som tipsa om att lufta nån cylinder vid pedalen tänkte på nån nyare modell.. jag hittar den iaf inte.

1 327 Inlägg
19 april 2010
kimmy89 skrev:
Aero T16 skrev:

Okej, jag tror att det var höger bak först. Börja med att luft systemet en gång till innan du gör något annat så kan du helt utesluta det.

Like it German
378 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Aero T16 skrev:
kimmy89 skrev:
Aero T16 skrev:

Okej, jag tror att det var höger bak först. Börja med att luft systemet en gång till innan du gör något annat så kan du helt utesluta det.

har luftat 2 ggr redan fanns inte en luftbubbla hmm

24 Inlägg
20 april 2010
Det är väl trummor bak på den. Det är viktigt att sjustera ut backarna så du presis får på trumman igen. En del bilar går att sjustera utifrån bromsskölden. kolla samtidigt så du har en spräckt trumma.

Like it German
378 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
Trummorna bak funkar som dom ska. finns i princip bara huvudbroms cylindern kvar.. men vf ska den paja från ingenstans helt plötsligt hmm

Egen företagare
864 Inlägg
21 april 2010
Det kan vara packningarna i huvudbroms cylindern som har vänt på sig, låter otroligt, men jag har varit ute för detta en gång efter bromsbyte.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Sök