2983
Sök

Saab 900 2,0T filter till orginaldump hjälp.

73 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
#1
Tjenare har kollat på filterkit till orginaldumpen http://www.speedparts.se/index.html?/sh … ort.shtml, och undrar om det är nåt att skaffa kan det bli problem om man använder det gör det nån skada? Har en Saab 900 2,0T 184hk Mvh !

Konsult
1 247 Inlägg
18 april 2010
#2
Då du har T5 styrsystem ska det inte skapa några direkta problem. Jag skulle dock rekommendera ett sportfilter av insatstyp där du behåller resterande delar original.

/Kim


73 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
#3
Tagg3N skrev:
Då du har T5 styrsystem ska det inte skapa några direkta problem. Jag skulle dock rekommendera ett sportfilter av insatstyp där du behåller resterande delar original.

/Kim
Tror ja ska skaffa det lite längre fram i tiden också smile men ville ha lite mer dumpljud också. mvh

Konsult
1 247 Inlägg
18 april 2010
#4
HenR4kssoN skrev:
Tagg3N skrev:
Då du har T5 styrsystem ska det inte skapa några direkta problem. Jag skulle dock rekommendera ett sportfilter av insatstyp där du behåller resterande delar original.

/Kim
Tror ja ska skaffa det lite längre fram i tiden också smile men ville ha lite mer dumpljud också. mvh
Som sagt var det en rekommendation, upp till dig om du vill följa den wink Visst kan det vara mysigt med lite frustande under huven men ack så tröttsamt i längden sad

/Kim


73 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
#5
Tagg3N skrev:
HenR4kssoN skrev:
Tagg3N skrev:
Då du har T5 styrsystem ska det inte skapa några direkta problem. Jag skulle dock rekommendera ett sportfilter av insatstyp där du behåller resterande delar original.

/Kim
Tror ja ska skaffa det lite längre fram i tiden också smile men ville ha lite mer dumpljud också. mvh
Som sagt var det en rekommendation, upp till dig om du vill följa den wink Visst kan det vara mysigt med lite frustande under huven men ack så tröttsamt i längden sad

/Kim
Det är ju det , det blir nog att skaffa filtersatsen snart då tack för hjälpen smile


Sök