Cab får man ju bygga om till i alla fall, så skulle inte se några hinder om att bygga till targa Kolla med SFRO
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Cab får man ju bygga om till i alla fall, så skulle inte se några hinder om att bygga till targa Kolla med SFRO
2Tusen Tack för info, då kan denna tråd låsas Mvh Jesper.
Eller en fråga till, gör man en registreringsbesikning när man byter till Cab etc?
Det är lite olika, om du bygger med öppningsbara dörrar måste du göra en besiktning hos någon av SFROs lokaler, som kollar svetsar o.s.v. Men fastsvetsade dörrar är det annorlunda på, vet inte om du behöver göra en besiktning hos dom då... lättast att skicka iväg ett mail och fråga
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Cab får man ju bygga om till i alla fall, så skulle inte se några hinder om att bygga till targa Kolla med SFRO
2Tusen Tack för info, då kan denna tråd låsas Mvh Jesper.
Eller en fråga till, gör man en registreringsbesikning när man byter till Cab etc?
Det är lite olika, om du bygger med öppningsbara dörrar måste du göra en besiktning hos någon av SFROs lokaler, som kollar svetsar o.s.v. Men fastsvetsade dörrar är det annorlunda på, vet inte om du behöver göra en besiktning hos dom då... lättast att skicka iväg ett mail och fråga
Fastsvätsade dörrar låter intressant då menas det att det är oöppningsbara right? :S det är ju inte det jag e ute efter, Jag tänker bygga Targa (hard top) Och Vertikal doors DVS "lambo" dörrar. Mvh
EDIT: Med Lambo dörrar måste de vara monterade av verkstad right? + att det skall vara godkända Typ Eg.16 eller något sånt.
2Tusen Tack för info, då kan denna tråd låsas Mvh Jesper.
Eller en fråga till, gör man en registreringsbesikning när man byter till Cab etc?
Det är lite olika, om du bygger med öppningsbara dörrar måste du göra en besiktning hos någon av SFROs lokaler, som kollar svetsar o.s.v. Men fastsvetsade dörrar är det annorlunda på, vet inte om du behöver göra en besiktning hos dom då... lättast att skicka iväg ett mail och fråga
Fastsvätsade dörrar låter intressant då menas det att det är oöppningsbara right? :S det är ju inte det jag e ute efter, Jag tänker bygga Targa (hard top) Och Vertikal doors DVS "lambo" dörrar. Mvh
EDIT: Med Lambo dörrar måste de vara monterade av verkstad right? + att det skall vara godkända Typ Eg.16 eller något sånt.
Japp, oöppningsbara jaha, trodde du vill ha cab när du frågade om det, men ska du bygga en targa eller en cab med hardtop ? Targa kan det kanske bara var så att du kan bygga och sen en fin hardtop som inte avslöjar så mycket och bara glida iväg till besiktningen och hoppas på det bästa Angående dörrarna så är det nog bara att montera och göra ett bra och stabilt jobb så kan de inte klaga på besiktningen! eller vad har du för bil? nyare bilar är byggbesiktade och man får i princip inte ändra något Då pratar vi 2000 bilar
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Det är lite olika, om du bygger med öppningsbara dörrar måste du göra en besiktning hos någon av SFROs lokaler, som kollar svetsar o.s.v. Men fastsvetsade dörrar är det annorlunda på, vet inte om du behöver göra en besiktning hos dom då... lättast att skicka iväg ett mail och fråga
Fastsvätsade dörrar låter intressant då menas det att det är oöppningsbara right? :S det är ju inte det jag e ute efter, Jag tänker bygga Targa (hard top) Och Vertikal doors DVS "lambo" dörrar. Mvh
EDIT: Med Lambo dörrar måste de vara monterade av verkstad right? + att det skall vara godkända Typ Eg.16 eller något sånt.
Japp, oöppningsbara jaha, trodde du vill ha cab när du frågade om det, men ska du bygga en targa eller en cab med hardtop ? Targa kan det kanske bara var så att du kan bygga och sen en fin hardtop som inte avslöjar så mycket och bara glida iväg till besiktningen och hoppas på det bästa Angående dörrarna så är det nog bara att montera och göra ett bra och stabilt jobb så kan de inte klaga på besiktningen! eller vad har du för bil? nyare bilar är byggbesiktade och man får i princip inte ändra något Då pratar vi 2000 bilar
Planen blir att köpa en av följande. Opel Calibra. Ford probe. Honda Prelude. (sedan spricker väl Hyundai coupe). Toyota Celica. Mitsu. Eclipse. Ja något i den stilen kring 90-97.
Fastsvätsade dörrar låter intressant då menas det att det är oöppningsbara right? :S det är ju inte det jag e ute efter, Jag tänker bygga Targa (hard top) Och Vertikal doors DVS "lambo" dörrar. Mvh
EDIT: Med Lambo dörrar måste de vara monterade av verkstad right? + att det skall vara godkända Typ Eg.16 eller något sånt.
Japp, oöppningsbara jaha, trodde du vill ha cab när du frågade om det, men ska du bygga en targa eller en cab med hardtop ? Targa kan det kanske bara var så att du kan bygga och sen en fin hardtop som inte avslöjar så mycket och bara glida iväg till besiktningen och hoppas på det bästa Angående dörrarna så är det nog bara att montera och göra ett bra och stabilt jobb så kan de inte klaga på besiktningen! eller vad har du för bil? nyare bilar är byggbesiktade och man får i princip inte ändra något Då pratar vi 2000 bilar
Planen blir att köpa en av följande. Opel Calibra. Ford probe. Honda Prelude. (sedan spricker väl Hyundai coupe). Toyota Celica. Mitsu. Eclipse. Ja något i den stilen kring 90-97.
Då kan det kanske bli svårt! Kan vara för ny... eller så går det oavsett årsmodell eftersom man ändå går "ombyggt fordon" vägen vet inte riktigt när det är så ny bil! Du får höra med SFRO
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Cab får man ju bygga om till i alla fall, så skulle inte se några hinder om att bygga till targa Kolla med SFRO
2Tusen Tack för info, då kan denna tråd låsas Mvh Jesper.
Eller en fråga till, gör man en registreringsbesikning när man byter till Cab etc?
Det är lite olika, om du bygger med öppningsbara dörrar måste du göra en besiktning hos någon av SFROs lokaler, som kollar svetsar o.s.v. Men fastsvetsade dörrar är det annorlunda på, vet inte om du behöver göra en besiktning hos dom då... lättast att skicka iväg ett mail och fråga
Har en rätt konkret fråga som kanske lyfter upp tråden lite, Finns det några här på garaget som har gjort projekt där de byggt om till Targa eller Cab?
Targa kan vara ett problem hos SBP pga att den kan åka av om den är dåligt byggd i högre farter,Tror det finns några volvon på garaget som är ombyggda till cab.
Den här 200an är fabrikskonverterad, men du kan ju alltid fråga ägaren om han sett var de förstärkt. För en firma borde ju ha gjort rätt okej konvertering...
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Fina svar, förstår, men detta kommer vara rätt serriöst, och då snackar vi om fästning av targan till bilen med jängor, så det kommer vara fast skruvat när taket väl är på, svar ja kommer krävas Insexsnyckel vid bortagning. mvh.