3977
Sök

Volvo 740 87 startar men dör lika snabbt

4 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
hejsan, igår bytte jag tankarmatur men den startade inte ändå så idag tog jag bort soppa filtret och nu startar den men dör lika snabbt, någon som vet varför den inte går?

mvh

311 Inlägg
19 april 2010
Fixade ett sånt här problem idag på polarens 740 -91. Det var bränslepumpen som strulade, den drog tjuvluft och det gjorde att den startade men dog lika snabbt när man nuddade gasen. Så plocka bort pumpen och kolla så allt är som det ska!

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

4 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
BillyBooy skrev:
Fixade ett sånt här problem idag på polarens 740 -91. Det var bränslepumpen som strulade, den drog tjuvluft och det gjorde att den startade men dog lika snabbt när man nuddade gasen. Så plocka bort pumpen och kolla så allt är som det ska!

pumpen är ny trodde det var den innan jag såg att ledningarna på armaturen hade rostat sönder:/  och jag måste typ ha gas för att äns starta,

kan det vara att packnignen till förgasarn är dålig å får in luft?
Senast redigerat av tomtee (19 april 2010)

311 Inlägg
19 april 2010
Om ni är 2 så kan han spraya runt förgasaren eller insuget medans du kör på starten eller tvärt om. Reagerar den på nått där så är det ju lätt och veta vad som är felet! Så hade jag gjort iaf.

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

4 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
BillyBooy skrev:
Om ni är 2 så kan han spraya runt förgasaren eller insuget medans du kör på starten eller tvärt om. Reagerar den på nått där så är det ju lätt och veta vad som är felet! Så hade jag gjort iaf.

tack för tippset, ska testas i morgon hade tänkt att köpa ny packning eftersom det är riktigt grisig runt föggen men eftersom man går i skolan så har man välldigt dåligt med pengar..

4 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
nu går den utan jag har hunnit göra något mera:P

Sök