2636
Sök

Folk blinkar med dimljusena - varningssignal för vad?

1 482 Inlägg
21 april 2010
Man behöver inte köra för fort medvetet.. man kan göra det omedvetet. wink Jag har lyckats flertal gånger smile.

Men jag brukar varna ifall jag ser något som man bör varna för.

BLT Service
Theracords Music Label

Performance meck
342 Inlägg
21 april 2010
Diddy skrev:
Mazda6sex skrev:
Önskar fler kunde varna för poliskontroller faktiskt, tar inte så mycket energi att blinka lite smile

Varför? DU kanske varnar en ratt/drogfyllerist? Det finns hastighetsbegränsningar av en anledning.
Om man kör för fort så gör man det medvetet, och med vilka risker som finns, ex. böter!
Är väl bättre att polisen lyckas få bort dom som är alkohol och drogpåverkade.

spelar vell ingen roll vem man varnar? för mig får folk gärna vara fulla o köra men då ska dom kunna köra med o inte svaja över hela vägen. är fasen värre med folk som smsar och kör!

klart som fasen man blinkar åt folk om idioterna står med laser pistol

hastighets begränsigen gäller bara dom med för småmotorer som inte kan köra ifrån en D5a
(går inte med en 4växlad 244 gl testat:))

Mvh viktor

2 Inlägg
21 april 2010
Ajfa skrev:
Mortalis skrev:
Tro vad ni vill då..men Ted bundy, en av de värsta seriemördarna i usa åkte fast för att han vägra stanna i en poliskontroll. Hade ju varit toppen om han blivit varnad av en blåögd svenne så han undvikit den...
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ted_Bund … ected=true

Du vet ingenting om vem som sitter i bilen du möter...kunde lika gärna varit Anders Eklund du möter, fan vet..

men orka! är man nån extrem mördare så kör dom nog inte 200 på en 50 väg,
dom blir ju stannade i en vanlig kontroll som dom stannar typ alla som kör på den vägen, de e ju så dom åker dit och inte vid fortkörning,

Blinka på för fan.!

hmmm.... extrem mördare kör inte 200 på 50 väg... varför skulle han/hon hålla tillbaka efter att ha mördat?? jag menar... personen har redan passerar första spärren genom att mörda... varför skulle andra spärren med farbegränskning funka i skallen på denna person????

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 april 2010
A4TDI skrev:
Ajfa skrev:
Mortalis skrev:
Tro vad ni vill då..men Ted bundy, en av de värsta seriemördarna i usa åkte fast för att han vägra stanna i en poliskontroll. Hade ju varit toppen om han blivit varnad av en blåögd svenne så han undvikit den...

Du vet ingenting om vem som sitter i bilen du möter...kunde lika gärna varit Anders Eklund du möter, fan vet..

dom blir ju stannade i en vanlig kontroll som dom stannar typ alla som kör på den vägen, de e ju så dom åker dit och inte vid fortkörning,

Blinka på för fan.!

hmmm.... extrem mördare kör inte 200 på 50 väg... varför skulle han/hon hålla tillbaka efter att ha mördat?? jag menar... personen har redan passerar första spärren genom att mörda... varför skulle andra spärren med farbegränskning funka i skallen på denna person????

Du läs lite historia eller kriminologi.
Bara för att du begår ett brott så blir du inte automatiskt totalt körd i huvudet.

Klar man tar det lugnt om man ställt till det eller skulle du olla en polisbil efter ett bankrån med stålarna
i näven?

Allt är inte svart och vitt.

Sry of,t

2slow

517 Inlägg
21 april 2010
azid skrev:
A4TDI skrev:
Ajfa skrev:

Blinka på för fan.!

Du läs lite historia eller kriminologi.
Bara för att du begår ett brott så blir du inte automatiskt totalt körd i huvudet.

Klar man tar det lugnt om man ställt till det eller skulle du olla en polisbil efter ett bankrån med stålarna
i näven?

Allt är inte svart och vitt.

Sry of,t

CHEF!!! smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
21 april 2010
wistfors skrev:
Diddy skrev:
Mazda6sex skrev:
Önskar fler kunde varna för poliskontroller faktiskt, tar inte så mycket energi att blinka lite smile

Varför? DU kanske varnar en ratt/drogfyllerist? Det finns hastighetsbegränsningar av en anledning.
Om man kör för fort så gör man det medvetet, och med vilka risker som finns, ex. böter!

spelar vell ingen roll vem man varnar? för mig får folk gärna vara fulla o köra men då ska dom kunna köra med o inte svaja över hela vägen. är fasen värre med folk som smsar och kör!

klart som fasen man blinkar åt folk om idioterna står med laser pistol

hastighets begränsigen gäller bara dom med för småmotorer som inte kan köra ifrån en D5a
(går inte med en 4växlad 244 gl testat:))

Mvh viktor

Och där är ytterligare ett fint bidrag som visar på folks intelligens.

Ända gången jag varnar är för djur eller likande på vägen. Polisen finns av en anledning, låt dom göra sitt jobb.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Musiker
472 Inlägg
21 april 2010
A4TDI skrev:
Ajfa skrev:
Mortalis skrev:

Blinka på för fan.!

Jaaaa... Kanske för att man inte vill bli kontrollerad av polis p.g.a. en trafikförseelse när man just begått ett allvarligt brott/har ett lik, vapen, knark i bilen?
Kriminella är inte per automatik korkade vet du...

EDIT: Stavfel...
Senast redigerat av Ras_J (21 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

KÖRKORTET 13/7-10
33 Inlägg
21 april 2010
Det känns som att tråden på detta forum har tappats lite. det är väl skit samma om det sitter en av dom farligaste brotslingarna i välden eller om det bara är en vanlig skitunge som kör lite för fort. Dom som vill blinka kan väl få blinka då och dom som inte vill ger helt enkelt fan i det. Sj blinkar jag med helljusen eller bromsljusen kobinerat med vanringsblinkers när det är en fara på vägen beroende på om det är bilar framför mig eller bakom mig sen om det är en poliskontroll nån stans så är det skit samma.

Moving Minds
127 Inlägg
22 april 2010
Jag hoppas diddy tog bort sitt konto som jag föreslog. Behövs inga såna medlemmar här.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
22 april 2010
Vladde skrev:
Jag hoppas diddy tog bort sitt konto som jag föreslog. Behövs inga såna medlemmar här.

Hur menar du med det?

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

1 749 Inlägg
22 april 2010
Dave_C70 skrev:
Vladde skrev:

Hur menar du med det?

Diddy skrev:

Vladde har antagligen en annan uppfattning om det och vill således har drogpåverkade och fyllon i trafiken.....
Senast redigerat av patrikke (22 april 2010)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

772 Inlägg
22 april 2010
Jag blinkar alltid med helljusen, mot alla bilar. FÖRUTOM när polisen är framför dom.
För då tror alla att polisen står framför dom, och då saktar dom ner farten, och med sänkt fart så räddas
liv, så jag räddar liv. smile

Och som en bonus: Tänk om jag blinkar mot en "mördare, pedofil" och så tror han att polisen står
framför han, då svänger han av någonstans, men då kanske polisen står där istället, och så åker
han fast, hur nu polisen ser på en människa att han är mördare eller pedofil vet jag inte.
Är ju trots allt inte så många som åker runt med ett lik i bilen, och polisen frågar ju inte barnen
som är med om det är din förälder.

154 Inlägg
22 april 2010
ThisIsBlackSunshine skrev:
Jag brukar oftast bara varva för LASER.. alltså när man ser en polis stå med laser, då kan man ju varna, för då stannar dom inte en om mai nte kör för fort då. Sen finns det ju rutinkontroller där dom stoppar folk..har väl hänt att man blinkat åt andra för sånna också, men tror jag ska sluta med det faktiskt då vissa kanske är drogpåverkade eller fulla.. men laser, då äre ba att blinka på smile om det inte kommer en som kör i 100 på 50 väg t.ex.. då kan den åka dit.. tongue

Sen är det väl så att om polisen har en "rutinkontroll" så brukar de även stå med lasern, i alla fall i mina trakter.

Jag vill ta upp en till aspekt. Det är, om ni inte visste det, olagligt att varna andra trafikanter för en poliskontroll.
På samma sätt som det är olagligt att t ex ställa sig ivägen för en polisbil under utryckning.

Jag kommer inte ihåg vad lagen heter eller vad straffsatsen är, men drog iväg ett mail till polisens "kundtjänst"

Och som "grand finale"

Jag brukar själv varna övriga trafikanter, ibland. Men det kan vara bra att vara medveten om att det är olagligt. Väntar fortfarande på den dagen då man "blinkar" åt vad som skall visa sig vara en civilpolis, för att sedan bli ikappåkt och få böter.

Däremot, skulle det faktiskt vara intressant att höra om ett sådant fall. Undrar hur polisen ska kunna bevisa att man "blinkade för att varna övriga trafikanter". Man kanske bara hälsade på en bekant, eller liknande. Intressant intressant.

/L

1 224 Inlägg
22 april 2010
TeedasT skrev:
patrikke skrev:
Mazda6sex skrev:

Nja, där håller inte jag med.
Tänk på att poliskontroller sätter de upp av flera anledningar.
En anledning är fortkörare.
En annan anledning är att de är kanske tipsad om en rattfyllerist?
En annan kan vara att de letar efter en pedofil som synts i trakten?

Gissa om de vänder när de får ett helljusblink och därmed kommer undan och fortsätter med sina brott?
Pedofilen kanske åker närmaste väg till ett dagis och lurar med ett barn??

mm, för det är en trolig historia? "hej är du pedofil? inte? var en som ringde och sa det. OK varsågod kör vidare"

Det är sant fan, du fick mig att ändra syn på det hela. faktiskt så ändrade jag synen på hela mitt liv.
Tänk om en människa som är superljuskänslig går över övergångstället medan jag skulle varna en trafikant för böter! och så blir hon bländad?! Eller tänk om ett flygplan flyger lågt framför min bil, blir bländat och störtar in i någon byggnad Kanske tillochmed en bäver reagerar på strålningen från mina ballaster och får symptom som dem i chernobyl, pga av en person som blinkade med helljuset. (Lika stora odds som för dina exempel)
*Grov ironi rakt igenom mitt inlägg*

i-vtec Do you?

Fetast i stan !!
991 Inlägg
22 april 2010
Vladde skrev:

Jag håller helt med "diddy" !!!!   Varför varna alla nötter för ?  dom som kör bil får väl ta ansvar för sig själva

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

643 Inlägg
22 april 2010
patrikke skrev:
Mazda6sex skrev:

Gissa om de vänder när de får ett helljusblink och därmed kommer undan och fortsätter med sina brott?

haha herregud vilken lirare.

ja tänk om han burnar lite utanför dagis och får med sig 2-3 st hem. detta kan dock stoppas om ni slutar blinka. GENAST! haahhaa

Moving Minds
127 Inlägg
22 april 2010
patrikke skrev:
Dave_C70 skrev:
Vladde skrev:

Hur menar du med det?

Diddy skrev:

Vladde har antagligen en annan uppfattning om det och vill således har drogpåverkade och fyllon i trafiken.....

Du beskriver det som om att alla är ratt fyllon och drogpåverkade!

1 224 Inlägg
22 april 2010
Svenss0n skrev:
patrikke skrev:
Mazda6sex skrev:

haha herregud vilken lirare.

ja tänk om han burnar lite utanför dagis och får med sig 2-3 st hem. detta kan dock stoppas om ni slutar blinka. GENAST! haahhaa

HAHA big_smile +1

i-vtec Do you?

2 982 Inlägg
22 april 2010
puttesthlm skrev:
Det känns som att tråden på detta forum har tappats lite.

Det gäller väl varenda tråd?
-förklaringen är att fler och fler 18-åringar får körkort och reggar sig på g.org...

Moving Minds
127 Inlägg
22 april 2010
Mazda6sex skrev:
TeedasT skrev:
patrikke skrev:

mm, för det är en trolig historia? "hej är du pedofil? inte? var en som ringde och sa det. OK varsågod kör vidare"

Det är sant fan, du fick mig att ändra syn på det hela. faktiskt så ändrade jag synen på hela mitt liv.
Tänk om en människa som är superljuskänslig går över övergångstället medan jag skulle varna en trafikant för böter! och så blir hon bländad?! Eller tänk om ett flygplan flyger lågt framför min bil, blir bländat och störtar in i någon byggnad Kanske tillochmed en bäver reagerar på strålningen från mina ballaster och får symptom som dem i chernobyl, pga av en person som blinkade med helljuset. (Lika stora odds som för dina exempel)
*Grov ironi rakt igenom mitt inlägg*

Så jävla bra asså! 10-0. ! Kunde inte sagt de bättre själv.

Sök