3245
Sök

Mazda 3 mps

116 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
hejsan, har funderat på att köpa en mazda 3 mps av förra modellen alltså 07-08.
Ni som har en lr har kört en, vad tkr ni om dom?
Hade tänkt köra mest i stan med den men hur är den när man kör landsväg/motorväg? låter det för mkt i kupen då?
Jag är inget fan av att hålla på och sladda runt och köra rödljusrace varje dag så att den är FWD för inte så mkt faktiskt.
Och vad tror ni om jrm´s lr turbocenters chip som her 300hk/440Nm?
ös på med synpunkter bara......

Aldrig nöjd
804 Inlägg
22 april 2010
Har endast erfarenhet av den årsmodell du nämner, men jag gillade den inte. Du behöver inte oroa dig över ljudet i kupén, den är hyfsat tyst (beroende på vad ju jämför med).

Simpelt uttryckt så tycker jag att Mazda skapade en snabb bil och gjorde så att den kändes extremt seg. För min del är det svårt att sätta fingret på varför, jag kan bara konstatera att jag tyckte min mors 1.2l Micra kändes mer kraftfull.

Livet är för kort för att äga Volvo.

116 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
Masquerade skrev:
Har endast erfarenhet av den årsmodell du nämner, men jag gillade den inte. Du behöver inte oroa dig över ljudet i kupén, den är hyfsat tyst (beroende på vad ju jämför med).

Simpelt uttryckt så tycker jag att Mazda skapade en snabb bil och gjorde så att den kändes extremt seg. För min del är det svårt att sätta fingret på varför, jag kan bara konstatera att jag tyckte min mors 1.2l Micra kändes mer kraftfull.

ojdå! de va ju konstigt! någon som känner samma till samma detta?
och ljudet jämför jag med min 330i e46.....

1 224 Inlägg
22 april 2010
du blir inte besviken om du köper en 3 mps.. den piskar ju allt i sin klass, hur du än vrider och vänder på saken. Enligt top Gear så utsågs den bättre an impreza sti också. Angående bullernivå: Äger en mazda6 som det var mycket klagomål på från något håll när den var ny. Ett väldigt stort problem såg man det som, däremot så har jag aldrig blivit störd av något buller, och den låter verkligen inte mer i kupen än någon annan bil i samma klass.

Sedan om en micra 1.2 sugis är mer kraftfull än 3 mps med 260hk  kan man väl bara testa smile

i-vtec Do you?

Aldrig nöjd
804 Inlägg
22 april 2010
Mazda6sex skrev:
Sedan om en micra 1.2 sugis är mer kraftfull än 3 mps med 260hk  kan man väl bara testa smile

Ingen har påstått att Micran är mer kraftfull än Mazda 3 MPS. smile

Livet är för kort för att äga Volvo.

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 april 2010

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök