3165
Sök

Frågor kring eftermarkands sprut

falken
22 april 2010
Trådstartare
#1
om man har ett eftermarknadsprut som tar både insprutning och tändning.
kan man då bara välja at koppla in insprutningen eller måste hela boxen kopplas för att allt ska funka?

funderingarna är kring ett haltech E6K

171 Inlägg
22 april 2010
#2
Låter som du behöver läsa lite mer om ämnet. Så du vill bara styra spridararna?

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

falken
22 april 2010
Trådstartare
#3
Bjorling skrev:
Låter som du behöver läsa lite mer om ämnet. Så du vill bara styra spridararna?

hehe joo har försökt att hitta den informationen men  har inte lyckats...
joo det är ju den delen jag behöver styra.. tänkte om ett sprut som kan styra tändning kanske måste kopplas för att kunna styra insprutningen... men dom har ju igentligen inget med varandra att göra. så borde funka.....?

8 248 Inlägg
22 april 2010
#4
Det går ju att köra båda samtidigt, frågan är ju varför?


falken
22 april 2010
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Det går ju att köra båda samtidigt, frågan är ju varför?

varför har vell inte till frågan men jag vill bara kunna styra spridarna går det eller måste hela boxen kopplas...?

falken
22 april 2010
Trådstartare
#6
ingen som har provat?

171 Inlägg
22 april 2010
#7
Vad är det du vill göra. Öka spridar tider?  Låter mer som du vill ha nått piggyback system där du kopplar in dig efter orgnal boxen.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

falken
22 april 2010
Trådstartare
#8
Bjorling skrev:
Vad är det du vill göra. Öka spridar tider?  Låter mer som du vill ha nått piggyback system där du kopplar in dig efter orgnal boxen.

jaa det är vell tanken... men bara undrade om det funkade att koppla på det viset med ett komplett insprut eller om ett sånt måste kopplas med tändning och insprut för att funka....
har pratat med en kille som har kört med piggyback och han tykte inte det funkade så bra...... då var ju som sagt tanken kan man koppla ett eftermarknads sprut med separat inprutning om det funkar så kan man köra så.... om inte så kan man koppla det komplett..... och få den gå bra.. har man piggyback och får inte bilen gå bra så måste man byta.......till ett komplett eftermarknads sprut......
Senast redigerat av falken (22 april 2010)

Meck
51 Inlägg
22 april 2010
#9
Hej

Jag har koppat på ett X antal piggyback och standalone system i mina dagar och det har varit lite varierande kvalite på dom olika tycker jag även om alla är snarlika i uppbyggnad.
Det piggyback system jag tycker är bäst är Civincos BC system måste jag säga, Dessa BC system funkar helt perfekt!! har inte haft några problem alls med dom. Jag har tex bara senaste 2 månaderna koppat in 14 stycken Civinco BC system och mappat dom i rullandelandsvägen så jag skulle vilja rekomendera ett sådant om du vill höra min åsikt..
Har du frågor kan du bara skicka ett PM så skall jag försöka hjälpa till med svar om du vill.

Mvh Adde

man bygger inte Rom på en dag så borta bra men verkstan bäst..

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 april 2010
#10
Civinco piggyback kostar ju lika mycket som "riktiga" stand alone gör så det vore väl fasen om den inte var bra...


klart man kan köra ett sprut utan att använda vissa delar, men poängen är ganska liten eftersom original tändning sällan är rätt för nya setupen även om det bara råkar vara E85 konvertering

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

127 Inlägg
23 april 2010
#11
Jag tyckte det var en ganska bra fråga. Jag är själv sugen på ett civinco standalone men är rädd för att koppla bort knacksensorerna och ställa tändningen själv. Känns som det kommer gå åt helvete eftersom jag själv mappar. smile Men tändningen blir kanske konstig ändå eftersom orginal data box inte får någon signal från  LMM.

Mvh Ola
Senast redigerat av Nitzer (23 april 2010)


Sök