Först så måste du inse att bränsleboxen från en 97:a B230FK har startspärr. Jag skulle byta box till en box från en B230FT mellan, låt oss säga 90 - 95.
Du kan köra med dina kabelhärvor som sitter i bilen i original med följande modifieringar:
1: Din orginal kabelhärva har ett kontaktdon för en extra kallstartspridare. Identifiera denna (sitter i insuget som en femte spridare) och tejpa för den kontakten då den inte skall användas.
2: På en turbo så sitter luftmassemätaren på höger sida så du behöver endera sprätta upp kabelstamshöljet så att du kan lyfta över kablarna till din LMM till höger sida eller förlänga kablarna genom att lödskarva dom.
3: Turbon har lågohmiga spridare som kräver turbons förkopplingsmotstånd för att inte bränsleboxen skall gå sönder. Dessa motstånd sitter på en turbo vid batteriet (vänster sida) och ser ut som fyra vita cigaretter i ett metallhölje. Du måste skarva in dessa motstånd till varsin spridare.
Tips:
- Skaffa ordentliga elscheman från både din bil och från en 940 -97.
- Har du tummen mitt i handen när det gäller el så försök hitta någon med mera vana som kan hjälpa dig.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI