3200
Sök

Krävs mer tryck på gas för att bilen ska rulla

3 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
#1
Har under några dagar märkt att det rätt plötsligt började krävas mer gas för att få bilen att rulla. När man kommer till dragläget så krävs det mer tryck på gasen för att få bilen att rulla framåt och varvtalsmätaren måste komma upp till runt 20 innan den börjar rulla.

Någon som har erfarenhet av detta och kan ge lite tips?
Senast redigerat av ace10 (26 april 2010)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 april 2010
#2
Bilen ska du kunna få rull på bara med dragläget. Iallafall på plant underlag.

Kärvande ok kanske. Vad för bil är det?
Senast redigerat av azid (26 april 2010)

2slow

Kokar ris
923 Inlägg
26 april 2010
#3
bromsar som ligger på kanske.. kan ju vara lite allt möjligt och även ingenting.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

2 182 Inlägg
26 april 2010
#4
Dra ur handbromsen wink

Känns bilen överlag inte lika pigg som tidigare?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 200 Inlägg
26 april 2010
#5
Det låter som anliggande broms(ar). Ställ bilen i mycket svag lutning och frikoppla, se om bilen börjar rulla eller om den står kvar.

3 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
#6
tror jag beskrev lite fel:P det finns ju två runda mätare på bilen, den ena är "hastighetsmätaren" och den andra är "varvtalsmätaren" eller vad den nu kallas. När jag tidigare ville småkrypa eller bara börja köra bilen så tog jag upp kopplingen till dragläget och tryckte lite på gasen så började den att rulla/köra framåt. Men nu när jag kommer till dragläget med kopplingen så krävs det mer tryck på gasen för att den ska börja rulla/köra framåt. Inget jätte störigt "problem" men är rätt van vid att den smidigt rullar när man trycker lite lätt på gasen. Hoppas ni fick en bättre bild av vad det är jag menar smile


Inget med tändstiften att göra?
Senast redigerat av ace10 (26 april 2010)

1 353 Inlägg
27 april 2010
#7
ehh???......
med 20 så antar ja att du menar 2000rpm (kanske en vag? för dom visar 20 och under mätarn står de x100?)
bromsar som ligger på? lossat handbromsen innan du kör iväg?
va händer om du inte alls trycker på gasen och bara använder kopplingen?


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
27 april 2010
#8
2 000rpm låter lite väl häftigt för att få rull på bilen. Hissa upp hjul för hjul och lådan i neutral utan handbroms och känn om något av hjulen är anmärkningsvärt svårt att få rotation på.

Rock'n Roll

945 Inlägg
27 april 2010
#9
Själv har jag ett likadant problem, ungefär.
Detta beror på min koppling. Den tar längst upp och har cirka 3mm kvar. Slirar däremot Inte.

Gasar extra för att komma iväg annars vill den bara stanna.



Sök