3376
Sök

Funderar på ny bil... Mazda rx-7?

27 april 2010
Trådstartare
Tjena! Äger en Civic type R - 08 och känner att det är dags för nått nytt.. Är hel nöjd med bilen om det är någon som undrar, bilen ger en enorm körglädje och man stiger alltid ut ur den med ett leende på läpparna wink Men jag känner bara för något nytt, kanske också billigare? Är lite inne på en Mazda rx-7 men kan inte så mkt om de bilarna.. Kom gärna med info eller tips! Det uppskattas big_smile

//Andreas

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
27 april 2010
Sök och du finner.

27 april 2010
Trådstartare
Japp såklart men frågade efter tips också. kanske någon som kan rekommendera något? wink

653 Inlägg
27 april 2010
Wankel är alltid najs big_smile

Smoke tires not drugs

677 Inlägg
27 april 2010
Tätningar verkar ge sig när motorerna gått runt 10k. så se till att den är renoverad!

263 Inlägg
27 april 2010
Jobbigt att behöva renovera motorerna efter varje 10 mil hahaha hmm

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

475 Inlägg
27 april 2010
Bergkuist skrev:
Tätningar verkar ge sig när motorerna gått runt 10k. så se till att den är renoverad!

ofta ett vanligt antagande av folk...  Tätningar ger sig beror på ägaren och hur den är hanterande sen innan.
har ägaren innan byt olja varje 300mil? etc etc laddar han 1.1bar så kommer motorn snart rasa m.m

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

475 Inlägg
27 april 2010
Andreas_TypeR skrev:
Tjena! Äger en Civic type R - 08 och känner att det är dags för nått nytt.. Är hel nöjd med bilen om det är någon som undrar, bilen ger en enorm körglädje och man stiger alltid ut ur den med ett leende på läpparna wink Men jag känner bara för något nytt, kanske också billigare? Är lite inne på en Mazda rx-7 men kan inte så mkt om de bilarna.. Kom gärna med info eller tips! Det uppskattas big_smile

//Andreas

http://www.wankelregistret.se är för oss med wankel motorer wink

skulle tipsa dig att läsa på MASSOR om bilen. vad som gör vad.... vad man ska unvika etc.
dumt älga iväg och handla första bästa.
skulle du få en "dålig" bil så kan du räkna med kostnader mellan 10000kr -> 50000.
det klart bästa är då motorn är ny renoverad ( kvitto finns )   LITA ALDRIG PÅ ORD från säljaren.
undvik oxå där ägaren har "billiga" saker som laddtryck styrning alá billig m.m

skulle vilja säga att undvik import firmor oxå... men det är en personlig åsikt tongue
Senast redigerat av attackhamster (27 april 2010)

475 Inlägg
27 april 2010

Klart man Älskar wankel smile
spec när man står och leker med sin egna maskin smilesmile
Senast redigerat av attackhamster (27 april 2010)

28 april 2010
Trådstartare
Okej tack för svar!! big_smile

1 827 Inlägg
28 april 2010
Söker du något billigare än din Type R måste det vara i inköp? För det är svårt att hålla så låga driftskostnader i en busbil som i just en TypeR, bara så du tänker på det också. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

28 april 2010
Trådstartare
Jag räknar med att ha en budget på ca 150 000. Sen om det finns billigare ser jag ju givetvis det som en bonus smile Jag vet att Type-r bilarna ger extremt mycke glädje och låg driftkostnad för pengarna och är total nöjd med min bil, men eftersom jag bara kör på sommaren vill jag ha lite mer av en sportbil smile (ställer av bilen i oktober/in i April) Så därför är jag sugen på nått annat, möjligen en s2000 "Kanske"... Har också sittat på Audi s3 -2001, men känns som om det är rätt tråkig bil jämfört med type R??

1 827 Inlägg
28 april 2010
Jag låter säkert partisk men testa en S2000 är allt jag säger... Lika driftsäker som Type Ren är den också.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

28 april 2010
Trådstartare
Japp jag får leta, finns ju inte så många i den priszonen direkt men någon fin borde finnas! smile

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 april 2010
S3 är ju inte någonting likt en RX-7 eller en s2000. Jag velade mellan dessa två bilarna nyss, och gick på RX-7an, dock hade jag nog varit väldigt nöjd oavsett val smile

Braaaaap?

28 april 2010
Trådstartare
Japp, med s3:an hade jag tänkt isf en allround som jag kan köra med även på vintern.. Men tror inte det är något som intresserar mig så värst mkt.. Japp de är trevliga bilar båda två! Men om jag väljer rx-7, vilken år modell ska jag leta efter, finns ju 1993,95. 96-98, 99-2002 smile

28 april 2010
Trådstartare
Samt, vad fick du ge för din?? Och från vilken import firma köpte du den ifrån?? smile

475 Inlägg
28 april 2010
99->02 har mer hästar och en annan front och bakljus

29 april 2010
Trådstartare
Okej men det verkar inte finnas många i Sverige? Får jag importera då eller? smile

Sök