Inför: MDS Ljudtävling Hedemora 12 Juni

BJonsson
24 maj 2010 · 4 074 Inlägg

Wiesel skrev:
Kommer det att delas ut en skiva med ett speciellt spår man ska spela eller är det helt valfritt vad man vill spela?

Skulle nog tro att det är valfritt så länge de är original skiva!?
brukar vara så på MDS tävlingar... men rätta mig om jag har fel!?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Wiesel dB Jägare!
24 maj 2010 · 732 Inlägg

BJonsson skrev:
Skulle nog tro att det är valfritt så länge de är original skiva!?
brukar vara så på MDS tävlingar... men rätta mig om jag har fel!?

Du får ursäkta om det är en dum fråga, men har aldrig vart med och tävlat i ljud så vet inte riktigt hur det går till. Men vad menas med en original skiva?

Är inte klar med bygget än, men tänkte vara med lite på skoj och kolla hur det går smile

eriksson84
24 maj 2010 · 1 312 Inlägg

måste köra usb.. skivor kan jag inte köra dom hoppar vid en 147 db

Ljudbutiken.nu
BJonsson
24 maj 2010 · 4 074 Inlägg

Wiesel skrev:

BJonsson skrev:
Skulle nog tro att det är valfritt så länge de är original skiva!?
brukar vara så på MDS tävlingar... men rätta mig om jag har fel!?

Du får ursäkta om det är en dum fråga, men har aldrig vart med och tävlat i ljud så vet inte riktigt hur det går till. Men vad menas med en original skiva?

Är inte klar med bygget än, men tänkte vara med lite på skoj och kolla hur det går smile

Original skiva= köpt skiva ej bränd!
Men jag vet ej om det är så de får nån av dom ansvariga svara på

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Wiesel dB Jägare!
24 maj 2010 · 732 Inlägg

BJonsson skrev:
Original skiva= köpt skiva ej bränd!
Men jag vet ej om det är så de får nån av dom ansvariga svara på

Okej, känns som att jag får kontakta någon ansvarig angående den frågan. Men vet du hur det är med usb, då bör man ju få lägga in musik ifrån datorn?

BJonsson
24 maj 2010 · 4 074 Inlägg

Wiesel skrev:

BJonsson skrev:
Original skiva= köpt skiva ej bränd!
Men jag vet ej om det är så de får nån av dom ansvariga svara på

Okej, känns som att jag får kontakta någon ansvarig angående den frågan. Men vet du hur det är med usb, då bör man ju få lägga in musik ifrån datorn?

Ja de är lite luddiga regler kring de där tycker jag. usb är okej tydligen men hur ska dom kunna kolla att det är från en original skiva?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Wiesel dB Jägare!
24 maj 2010 · 732 Inlägg

BJonsson skrev:
Ja de är lite luddiga regler kring de där tycker jag. usb är okej tydligen men hur ska dom kunna kolla att det är från en original skiva?

Mm, verkar som att det är lite på knackeluringen det där.
Ja, precis den frågan jag ställde mig själv också tongue
Men som sagt, jag ska ta kontakt med någon ansvarig och så fort jag får lite mer korrekta tillväga gångssätt så skriver jag det i tråden så alla kan se vad det är som verkligen gäller smile

Wiesel dB Jägare!
24 maj 2010 · 732 Inlägg

Tar och slänger upp det svar jag har fått, vilket verkar vara det som gäller! smile

"ORGINAL skiva menas med att om du har en skiva som du har lagt över till USB är det OK att använda. Men inte om du har "tankat" ner den från internet.

Att man får göra så är för att ibland så spelar man så pass högt att det inte går att använda skivor därför så skall man kunna använda USB i stället."

eriksson84
27 maj 2010 · 1 312 Inlägg

dåliga regler det dära tycker jag... men men jag åker dit och spelar så får dom säga vad dom vill.. smile är bara där för att spela högt iallafall.. smile

Ljudbutiken.nu
Eightysix
27 maj 2010 · 31 Inlägg

Kul Kul att så många är intresserade! Jag återkommer såfort jag vet mer om hurvida vilken musik som ska spelas! Antar att man måste spela ett sk. "orginal spår" för att inte mp3:or m.m ska vara preppade eller konverterade på olika sätt. Men jag återkommer!

NYHET!!!

En kul nyhet är att säljare från XENONKUNGEN kommer vara på plats under dagen och ge tips och produktinfo! Vi har ett Xenonkungen-sortiment i butiken med både xenonkit och led-lampor. Ta chansen att fråga proffset!

Wiesel dB Jägare!
28 maj 2010 · 732 Inlägg

Låter bra det Eightysix!

Och säger som eriksson84. Kommer dit för att ha roligt och försöka spela så högt som möjligt med mitt system smile

Eightysix
28 maj 2010 · 31 Inlägg

Eightysix skrev:
Kul Kul att så många är intresserade! Jag återkommer såfort jag vet mer om hurvida vilken musik som ska spelas! Antar att man måste spela ett sk. "orginal spår" för att inte mp3:or m.m ska vara preppade eller konverterade på olika sätt. Men jag återkommer!

NYHET!!!

En kul nyhet är att säljare från XENONKUNGEN kommer vara på plats under dagen och ge tips och produktinfo! Vi har ett Xenonkungen-sortiment i butiken med både xenonkit och led-lampor. Ta chansen att fråga proffset!

Detta är taget från Ljudbutikens hemsida:

"Antingen har du en orginal skiva själv eller så lånar tävlingsledningen ut Skiva eller USB till den tävlande. Och det är valfri musik som man får använda sig av."

Kör Hårt!!!

kexet_7
30 maj 2010 · 35 Inlägg

Hej jag skulle vilja ha en adress till Tävlingen den 12 skulle vilja titta på den

RuneWebradio
30 maj 2010 ·

Det är lite långt om du kommer från Östersund. big_smile

Här är iaf en karta.

eriksson84
30 maj 2010 · 1 312 Inlägg

RuneWebradio skrev:
Det är lite långt om du kommer från Östersund. big_smile

Här är iaf en karta.

den där kartan visade inte mig så bra tycker jag.. är det svårt att hitta dit eller.. har varit i hedemora och jobbat några gånger men hittar inte så bra dära.. är det långt från ok eller om det var en statoil macken som låg bredvid mcdonalds dära..

Ljudbutiken.nu
RuneWebradio
31 maj 2010 ·

Du som kommer från Gävle kommer på Långshyttevägen och har en karta HÄR.

OK/Q8 och mcdonalds ligger till höger efter den stora rondellen som du kommer fram till om du inte svänger av på Ivarshyttevägen mot Atracco.

Det går ju bra att zooma ut på kartan också eller skriva själv vart ifrån ni åker och sen ha Kranvägen som slutpunkt. Kranvägen är en kort väg på några hundra meter och det är i slutet på vägen som träffen ligger.

Hoppas det va till hjälp? Annars är det bara fråga igen så du/ni hittar.

Eightysix
31 maj 2010 · 31 Inlägg

Det är lätt att hitta och det kommer vara skyltat "MDS" från de stora vägarna in i Hedemora. Skulle någon ändå tappa bort sig går de bra att ringa oss på 0225-595540!

eriksson84
31 maj 2010 · 1 312 Inlägg

okej man tackar för hjälpen..

Ljudbutiken.nu
Mobban
1 juni 2010 · 83 Inlägg

Kul, det verkar bli mycket folk. Och är det några frågor så skriv nåt här eller ring oss på 0225-595540, det finns inga dumma frågor, bara dumma svar = )

Välkomna alla!

Thomas

flowie_
2 juni 2010 · 76 Inlägg

Kommer jag också smile ialla fall och kollar ;P

BMW 530i "Black Star" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang