3000
Sök

Lite hjälp ang ljudbygge i tjejens Vento

602 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
tjenna, jo de är så att tjejen är i utlandet och då tänkte jag passa på att kasta i en basslåda och ett steg i den så köpte ett paket.

Men har kopplat allt nu men de vill inte riktigt funka, vrider jag på tändningen så sätter sej steget i protekt och den röda lampan lyser, trodde de kanske va att jag satt REMen fel vid sterion så jag byglade mellan + och REM på steget men då lös det inte alls.

Är väl inte mycket de kan vara så, är de jorden som är kass eller? tyckte ändå jag satte den på ett bra ställe.

Mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

16 197 Inlägg
28 april 2010
kass jord elle kortis på högtalarekabeln/högtalaren. .

"Testar man inte så får man aldrig veta"

602 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:

Okej då hoppas jag på att de är jorden som är kass då.

Tack för snabbt svar wink

2 914 Inlägg
28 april 2010
Nyman_ skrev:
evilaudio skrev:

kass jord gör även stereon kass. (om du förstår vad jag menar),
Senast redigerat av kalle_kalle (28 april 2010)

602 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
Nyman_ skrev:
evilaudio skrev:

men stereon är ju inte jordad i samma?

2 914 Inlägg
28 april 2010
Nyman_ skrev:
kalle_kalle skrev:
Nyman_ skrev:

nää men steget försöker jorda via stereon via RCAkabeln. wink

602 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
Nyman_ skrev:
kalle_kalle skrev:

nää men steget försöker jorda via stereon via RCAkabeln. wink

aha okej, aj jag får ta mej en titt på det imorn

1 071 Inlägg
28 april 2010
tror på dåligt med ström jag

Onödigt inlägg^^

stRaend
28 april 2010
partyvan skrev:

om han bara startar steget så går det i protect, så det är nog inte dåligt med ström. Bör ju starta, för när det är i "viloläge" så drar det inte alls mycket. Tror mer på dålig kontakt någonstans.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 april 2010
se över ström/jord. problemet ligger där. eller så är det kontakt på någon yta/kabel som det inte ksa vara det på tongue

1 071 Inlägg
29 april 2010
stRaend skrev:
partyvan skrev:

om han bara startar steget så går det i protect, så det är nog inte dåligt med ström. Bör ju starta, för när det är i "viloläge" så drar det inte alls mycket. Tror mer på dålig kontakt någonstans.

Men ingen lampa/diod startar när han kopplar bort rem kabeln och sätter kabel mellan plus och rem på steget, steget skulle väl gå i protect då med.
Lättast är ju och mäta volten på Plusen och Remoten

Onödigt inlägg^^

stRaend
29 april 2010
partyvan skrev:
stRaend skrev:
partyvan skrev:

Men ingen lampa/diod startar när han kopplar bort rem kabeln och sätter kabel mellan plus och rem på steget, steget skulle väl gå i protect då med.
Lättast är ju och mäta volten på Plusen och Remoten

jo iförsig. men då borde den ju inte lyst första gången. hmm

602 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
märkte något väldigt konstigt idag, jag kan dra ur både plus och jorden och lampan lyser rött endå, alltså ingen skillnad, då jag bara har i REM sladden och lågnivån i..

Har letat efter ny jord men blir fan ingen skillnad, tog en sladd från minus på batteriet till jorden och då slockna lampan men jag testade aldrig att starta det.

35 Inlägg
29 april 2010
Hahaha, ska du hålla på på den sidan av steget så får du hålla på länge, många tips får du, men tyvärr så letar alla på fel sida. Ett slutsteg går i protekt om den kortsluts, dvs antingen pga fel inne i steget, men allt som oftast pga kortis på högtalarkabel eller möjligen inne i baslådan, räcker med nån kardel som ligger fel... Kolla det så ska du se att det löser sig, om inte så blir det till att öppna steget och leta efter felet där

602 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
okej, aj jag kopplade ur högtalaren och de lyste endå så där är de ingen kortis iaf. steget borde väl inte va fel på då de är sprillans nytt, fast de kan ju kanske va trasigt ändå. har ju ett eget steg i min bil, men vet inte om man vågar testa de, vill värkligen inte att då går sönder tongue

602 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
aj de är fan sjukt, jag var ute och jämförde med min 740, och då mätte jag mellan plus och jord och de var omkring 12v, men i den där jävla venton hittar jag inte jord någon stans, puttsar upp plåten och testar mellan plus och plåten.. helt dött, nästan iaf. chassit kan väl inte vara ojordat!? Plusen är iaf ström på och REMen värkar vara de med, men vart fan har jorden gömt sej

35 Inlägg
29 april 2010
Verkar skumt som fan isf... Kolla att minuspolen på batteriet har bra kontakt me jord då? Eller leta efter en annan jordpunkt i bilen?, Verkar ju helkonstigt, men jag skulle prova med ett annat steg, funkar det så vet du ju att det är fel på det nya steget du använder nu...

16 197 Inlägg
29 april 2010
mätte du på batteriets pluspol elle vid steget??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

602 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
jo jag tycker det med, för då borde ju hela bilen ha dålig jord = den hade väl knappt startat. jo jag får kolla runt som fan, jo tänkte gå ut och sätta i steget i 740in och se, där vet jag att allt funkar

602 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Hahaha aj fyyyfan dagens pinsamaste fail..Tror ni inte jag satt plus kabeln på minus på batteriet, fyfan pinsamt :S aja nu funkar de iaf tongue tack för att jag tog upp en del av er dyrbara tid helt i onödan  smile

Sök