2793
Sök

Tips på Bilstereo till Golf Gl

230 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Behöver ny stereo till bilen som är en golf Gl från 97.

Det enda jag egentliga vill är att den ska ha AUX anslutning och att den akn spela MP3 format så jag kan lyssna på musik från ipoden.

Pris: 900-1000 kr

Har kikat på den här: http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 8997.4686/

vad tycks?

tacksam för hjälp
Jocke
Senast redigerat av jockmokk (4 maj 2010)

16 197 Inlägg
29 april 2010
ska du bara lägga 5-600 på en stereo så finns de inte så mycke att välja på utan du får nog va glad för de du får.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

ljudfantast
1 372 Inlägg
30 april 2010
f.ö. så kan du inte använda iPoden som källa om du inte har en styrning till din enhet. Du kan alltså inte koppla in den som ett "massminne" via usbn. För det funkar bara ett fickminne.

1 435 Inlägg
30 april 2010
michieff skrev:
f.ö. så kan du inte använda iPoden som källa om du inte har en styrning till din enhet. Du kan alltså inte koppla in den som ett "massminne" via usbn. För det funkar bara ett fickminne.

Kör han via AUX så fungerar det.

35 Inlägg
30 april 2010
kolla på blocket, där kanske du hittar nåt beggat som funkar...

ljudfantast
1 372 Inlägg
1 maj 2010
Alpinabiturbo skrev:
michieff skrev:

Kör han via AUX så fungerar det.

Då måste han ha en jävla bra enhet om det ska låta bra. Aux i lågbudgetmodellerna är lika med skräp

2 665 Inlägg
2 maj 2010
Hur stora krav tror du han har om han ska spela mp3 o vill betala 600kr. (väldigt låga tror jag)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
2 maj 2010
undra, varför ens fråga om du inte tänker lägga mera pengar på en enhet

230 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Har läst på lite och funderar på att lägga några hubndralappar extra, runt 1 000 kr hade jag tänkt höja till.
Jag trodde inte stereon spelade så stor roll om ljudkvaliten.
Men jag har lixom en Golf Gl från 97 med orginalhögtalare (tror jag). Är det värt att byta dom? Kommer jag överhuvudtaget få så mycket bättre ljud med bara en nya stereo?

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
4 maj 2010
skiljer en hel del på ljudkvaliteten.

jag bytte från en billigare model av Panasonic (3000:-)  till Alpine 9887R (5200:-)

hade i prinsip samma funktioner och det vart stor skillnad

men vill man bara ha för att det ska låta medans man kör så spelar det ingen roll

men kan rekomendera att köpa en begagnad isf, du får mera för pengarna

230 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Nja föredrar att köpa ny, man vet ju aldrig om dne man köper överhuvudtaget funkar också så, och ifall nått händr så vill man ju ha nån garanti.

men det känns ju om det borde bli nån skillnad om man sätter in en för runt 1 000 kr istället frö att ha den som sitter i nu som kanske kostar 99 kr lr nåt sånt nu.
Så ni får gärna tipsa på någon bra för runt 1 000 kr

Uppdatera första posten cokså

EDIT:

Har kikat lite på brl.se och verkade ha ganska hyfsade Paket med stereo och högtalare, men om jag köper nya högtalare, måste jag köpa nya kablar och kanske slutsteg? Eller är det bara att montera ner dom gamla högtalarna och sätta dit dom nya med samma kablar och allting?

Och Kan nån rekomendera ett paket därifrån med stereo och högtalare för runt 1500 till 2000 kr?
Senast redigerat av jockmokk (4 maj 2010)

Sök