Kul att läsa era kommentarer, det är uppskattat och ännu roligare att projektet inspirerar er!
850ManneN: Med batteriet bortkopplat kan du dela på kontakterna mellan stol och kabelmatta utan problem. Kom ihåg att ha tändningsläge 2 när du kopplar på batteriet igen för att undvika airbagproblem.
I år har det inte uppdaterats mycket och förklaringen är att jag tävlat i JTCC Clio Cup i år som krävt mycket tid. Prioriteringar måste göras och de har inte legat på denna bil.
Hur som haver så bestämde jag mig för att åka på T-gul träffen i Katrineholm som var ett kul arrangemang där totalt 20 T-5R bilar samlades på samma gräsplan. Inför denna träff tog jag mig tiden att putsa upp bilen och göra några små ändringar.
Ett komponentbyte gjordes i våras då jag fick uppleva en döende bränslepump. Som tur hände detta i stadskörning nära resmålet och vi fick senare under dagen bogsera hem bilen. Jag visste att pumpen inte var bytt så i vintras köpte jag en Bosch 044 in-tankpump som då fick en väldigt bra anledning att bytas. Originalarmaturen modifierades och efter injustering satt den på plats och bilen startade glatt igen!
När bilen togs ut från vinterförvaring monterades IPD’s magnetventil. Laddtrycket blev stabilare och framförallt går det nu att mer precist styra laddtrycket när man mappar bilen.
Högtalarna i bakdörrarna som spelat i 30 tusen mil hade sett sina bästa dagar så Ett par Alpine 5,25’or inhandlades som jag monterade i originalmonteringsramen för att utnyttja dörrvolymen och dessutom få ”regnskyddet” på insidan. De nya elementen var lite mindre än originalen så jag tätade springan som blev runt om med kitt, bra täthet och lite flexibelt. Ljudet blev betydligt mycket bättre.
De främre stänkskydden har varit med i två år och slipats ner varje dag som bilen körts lite hårdare. Som många nämnt så köptes den långa modellen av stänkskydden men vetskapen om att det finns ett par kortare har varit retfullt. Nu vidtogs åtgärd och två nya stänkskydd av modell kort inhandlades. För den som vill köpa dessa får uppge var detaljs VO nummer för sig då de inte finns i någon sats, 9133578 höger, 9133579 vänster. Resultat blev kanon och utseendet cleanare samt att de inte tar i längre!
Fälgarna lackerades förra årets, nu var det dags att tvätta dem rena från bromsdamm och vaxa både in och utsida. Inga konstigheter och de fick bra lyster igen.
Avslutar detta inlägg med några bilder från T-gul träffen!