3498
Sök

Skrikande bromsar bak 850 kopparpasta hjälper ej

9 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Hej!

Jag köpte en 850 94 automat där bromsarna lät en del. Det började med frambromsarna jag fick byta skivor, klossar, ok för att få det att sluta skrika fram. Sen när jag testkörde skrek det mycket bak. Jag tog ut beläggen bak och plåtbrickor som satt där. Rengjorde allt och satte mycket kopparpasta och kollade att beläggen gick lätt in. Sen monterade jag ihop allt och det började nästan skrika mer. Jag fick höra av en kompis att man ska ha gummi mellan beläggen och plåtbrickorna. Stämmer detta? Kan det inte vara brickorna som orsakar väsendet. Var på biltema idag och kollade på belägg, men dom var varken gummiklädda eller plåtbrickor med. Man kunde köpa en gummiplatta och klippa ut sa dom. Sen åkte jag till en q8 mack och dom hade volvo orginal belägg och dom hade gummi på baksidan, men inga plåtbrickor. VAD ÄR DET SOM GÄLLER? PLÅTBRICKOR? GUMMI? Snälla svara snabbt det låter värre än när en buss bromsar. Oken och skivorna är ok

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
2 maj 2010
Gör som den berömda Bosse bildoktor och borra lämpliga hål i bromsbeläggen och tryck in pennblyertsstift ska visst funka (har aldrig provat själv)
Senast redigerat av honda1 (2 maj 2010)

Egen företagare
864 Inlägg
2 maj 2010
Du ska ha gummi som man klistrar på bromsklotsarna.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

2 072 Inlägg
2 maj 2010
snurbo_diesel skrev:
Du ska ha gummi som man klistrar på bromsklotsarna.

håller med.. det är gummit som de sa till dig på biltema.. klipp ut de sen är de helt tyst tongue

Sandzoo i da house

1 867 Inlägg
2 maj 2010
Köp en uppsättning belägg nån annanstans än på biltema så kommer det hjälpa.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

9 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
ska man ha kvar plåtbrickmorna???neutral

Sök