3457
Sök

Spelar bara när jag har en lågnivåkabel inkopplad ?

22 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
har ett mds t5 steg som bara "spelar" när jag har en lågnivå kabel inkopplad. stoppar ja dit båda kablarna slutar det att spela helt ? det sitter en omvanlare från hög till lågnivå i, men steget till 6/9erna spelar som det ska. och det är kopplat till samma omvandlare. och jag har prövat att byta lågnivå men de gör ingen skillnad.

Vad kan felet vara ? tycker inte jag kan ha kopplat fel heller eftersom steget till 6/9erna funkar.
Tacksam för svar fort !

21 761 Inlägg
2 maj 2010
Om du byter plats på stegens lågnivåkablar, dvs sätter kablarna vid T5 på det andra steget och tvärtom, flyttar sig felet då?

22 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
nej, s¨å ja tycker att de måste vara steget det är fel på '?

21 761 Inlägg
2 maj 2010
Ja, det verkar ju så. hmm

Spelar det någon roll vilken av lågnivåingångarna du använder?

Ett sätt skulle väl vara att byta plats på en av högtalarkablarna vid omvandlarens ingång, så att det blir "fasvänt" på ena lågnivåkabeln ut från omvandlaren. Om du enbart kopplar in T5 och det fungerar på båda kanalerna, då är det fel inuti steget. smile

Om du gör ett sånt test så bör du i så fall bara prova med låg volym, precis så att du märker ifall det hörs eller inte.

22 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
nej de spelar ingen roll vilken jag använder. får gå ut och mixtra lite och se vad som händer smile

22 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
nu fann ja felet big_smile en kabel till omvandlaren som va kopplat fel. och om det spelade bra förut så vill ja lova att de spelar bra mycket bättre nu smile Tack för hjälpen !

Sök