Måste tyvärr hålla med om att kabeldragning till dörrarna INTE är roligt! Jag fixade mina kablar genom samma plats där alla originalkablar går och det var så där lagom petigt...
hmm, Tror du det går pilla in 3st 2x1,5mm2 där?
Får annars borra ett nytt och sätta någon slags kabelavlastning i dörren och in i bilen Ska bli lite spännande ändå;)
Jag skulle iaf ha fått plats med 3x1,5mm2.... vet inte hur det ser ut på din... om du vill kan du kolla på s.17 i min projekttråd så ser du hur det ser ut i golfen...
Nu har jag kommit lika långt med båda dörrarna tror dom behöver spacklas mer eller vad tror ni?
Edit: Är det svårt att klä med vinyl?
Ne det är inte så svårt att klä med vinyl, det viktigaste är egentligen att man använder ett bra lim! En värmepistol är också att rekommendera! Sen kan det bli lite trixigt om det är väldigt mycket former, men tror dina dörrar kommer gå bra att klä.. Ska man klä behöver man inte vara så extremt noggrann med spackling och slipning, det kan vara skönt ibland Så jag tror det räcker så det är nu..
Nu har jag kommit lika långt med båda dörrarna tror dom behöver spacklas mer eller vad tror ni?
Ne det är inte så svårt att klä med vinyl, det viktigaste är egentligen att man använder ett bra lim! En värmepistol är också att rekommendera! Sen kan det bli lite trixigt om det är väldigt mycket former, men tror dina dörrar kommer gå bra att klä.. Ska man klä behöver man inte vara så extremt noggrann med spackling och slipning, det kan vara skönt ibland Så jag tror det räcker så det är nu..
Ah okej
Får väl prova och se hur det blir, annars är det ju bara att göra om. Tror du det går bra med kontaktlim? har massor hemma, ska leta upp värmepistolen också.
Men blir nog något mer lager spackel för säkerhetens skull, vill inte att det spricker
Ah okej
Får väl prova och se hur det blir, annars är det ju bara att göra om. Tror du det går bra med kontaktlim? har massor hemma, ska leta upp värmepistolen också.
Men blir nog något mer lager spackel för säkerhetens skull, vill inte att det spricker
Det är kontakt lim man brukar använda, sen fungerar ju olika kontaktlim lite olika.. vissa sätter sig direkt medans andra ofta går att dra loss ett par gånger.. Det finns en jätte bra tråd om detta,http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=62200.. Tror det var den kalle_kalle menade men inte fick med.. Limmet som han använder är 3M Fastbond 30, riktigt bra men riktigt dyrt.. Det är nog värt att testa med något annat om du har det liggande.. Lycka Till!!
Väntan på mitt T5 slutsteg börjar bli jobbigt. Men jag hoppas att det kommer hem snart Jag drog lite kabel till dörrarna igår!, nu hade rätt det var lite pilligt
Hoppades på att få igenom kablarna här men icke!
Tog bort dörren medan jag funderade på en smart lösning