Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?
Fel på Rota ???
Japp de har varit en del fel på många rota fälgar om man läser på typ supraforums.
det är rätt mkt bullshit om det också, mycket av bilderna på bilar som krockat med fälgarna, och sen har nån sagt att fälgen bara blev så vid körning osv osv, finns många trådar med bevis på att fälgarna inte är skit också.
Björk bromsade 989hk tror jag sen räckte inte bänken till hos pbz.Dom trodde att kopplinget gav upp men sen sa pbz att deras bänk inte va uppdaterad men den är de nu.Hoppas han bromsar på nytt snart.
Björk bromsade 989hk tror jag sen räckte inte bänken till hos pbz.Dom trodde att kopplinget gav upp men sen sa pbz att deras bänk inte va uppdaterad men den är de nu.Hoppas han bromsar på nytt snart.
stämmer bra, han maxade bänken men jag tror faktiskt att armins supra är snäppet värre fast björks är sjukt pigg bor ju 1,5 mil ifrån honom men han brukar vara här i stan och leka ibland
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra.
Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v. http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.
Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar.
Björk bromsade 989hk tror jag sen räckte inte bänken till hos pbz.Dom trodde att kopplinget gav upp men sen sa pbz att deras bänk inte va uppdaterad men den är de nu.Hoppas han bromsar på nytt snart.
stämmer bra, han maxade bänken men jag tror faktiskt att armins supra är snäppet värre fast björks är sjukt pigg bor ju 1,5 mil ifrån honom men han brukar vara här i stan och leka ibland
Björk har en extremare bil än armin tex turbon är större ,toppen portad ,annat insug ,större spridare så skulle björk bromsa i en bänk som pallar mer tror jag han bromsar mer hästar.jag siktar på 1000rwhp i min Men 1147 är sjukt mycke ändå.
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra.
Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v. http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.
Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar.
Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?
Fel på Rota ???
Jag vill inte sabba denna tråden med OT men ja...
Ett företag som har som företagsidé att kopiera andra företags fälgar, tillverka dom i Taiwan (inget fel i det iofs) och sälja dom för i runda slängar 1/4 av priset för en orginalfälg.
Något säger mig att kvalitén blir lidande om man jämför med orginalfälgarna...
Sen att en uppsättning ASA, svenskafälg.se fälgar eller liknande skulle vara bättre är ju fel förstås, men Rota är o förblir ett märke som tillverkar piratkopior, dvs rena budgetfälgar.
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra.
Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v. http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.
Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar.
Det är konstigt att Rota håller riktigt bra på bana och kan ta riktigt med stryk över curbs, Men på venlig väg kanske dom inte håller?. Jag tycker du nog ska köpa ett par rota och prova och se. har sett mer RAYS Compomotive som är trasiga än Rota så vad betyder de. Jo att fälgar går sönder om man belastar dom fel med andra ord krockar hårda slag mm
Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra.
Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v. http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.
Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar.
Det är konstigt att Rota håller riktigt bra på bana och kan ta riktigt med stryk över curbs, Men på venlig väg kanske dom inte håller?. Jag tycker du nog ska köpa ett par rota och prova och se. har sett mer RAYS Compomotive som är trasiga än Rota så vad betyder de. Jo att fälgar går sönder om man belastar dom fel med andra ord krockar hårda slag mm
Ursäkta men vad vet du om det? Har du personliga erfarenheter av att Rota skulle hålla bättre än RAYS? Kom in i matchen...
Trevligt med mos! Men kinastolar och rotafälgar? Inget säkerhetstänk?
Fel på Rota ???
Jag vill inte sabba denna tråden med OT men ja...
Ett företag som har som företagsidé att kopiera andra företags fälgar, tillverka dom i Taiwan (inget fel i det iofs) och sälja dom för i runda slängar 1/4 av priset för en orginalfälg.
Något säger mig att kvalitén blir lidande om man jämför med orginalfälgarna...
Sen att en uppsättning ASA, svenskafälg.se fälgar eller liknande skulle vara bättre är ju fel förstås, men Rota är o förblir ett märke som tillverkar piratkopior, dvs rena budgetfälgar.
1+
Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Riktigt fet måste jag säga. Me Big love this supra.
Men ni som säger att Rota inte är dåligt får tänka om. Det finns en anledning till varför exempelvis Rays kostar som de gör och andra märkes fälgar. Om man googlar lite så kan man hitta tonvis med bilder, videos och trådar där folk berättar om sina historier om Rotas fälgar. Det är inte under vanlig gatukörning som fälgar går sönder, det är under hårda påfrestningar som exempelvis bankörning där man ena sekunden har gasen nere till botten och den andra sekunden bromsar medans man svänger. Det är under dessa situationer fälgarna går sönder alldeles för ofta om man jämför med rays, enkei, SSR o.s.v. http://i120.photobucket.com/albums/o192 … _1830s.jpg Liten bild som visar vad jag menar.
Jag säger inte detta för att reta Rota ägare, utan detta är sagt ur säkerhetssynpunkt. Sen är det väll alltid kul att kunna säga att man kör märkes fälgar.
Det är konstigt att Rota håller riktigt bra på bana och kan ta riktigt med stryk över curbs, Men på venlig väg kanske dom inte håller?. Jag tycker du nog ska köpa ett par rota och prova och se. har sett mer RAYS Compomotive som är trasiga än Rota så vad betyder de. Jo att fälgar går sönder om man belastar dom fel med andra ord krockar hårda slag mm
Det konstiga är att de inte kan hålla för just det, och det är iofs inte konstigt med tanka på deras tillverkningskvalitet. Rays håller mycket bättre än vad Rota gör, varför tror du annars racing teamen väljer att använda Rays fälgar? Tänker tyvärr inte köpa Rota fälgar för jag vill ha fälgar som håller bra och vill gärna ha the real deal så att säga. Och självklart går fälgar sönder, men Rota går sönder i allt för många fall där andra märkesfälgar som tillverkas ordentligt håller...