3622
Sök

Polera vindruta...

SSS -12
3 217 Inlägg
13 juni 2006
Trådstartare
Som med de flesta gamla bilar så blir vindrutan blästrad och repad av diverse skit som ligger på vägen, men frågan är då...

Hur får jag bort dessa skadorna, för i vissa skeden så ser jag i princip ingenting ut genom rutan och detta kan leda till förödandande konsekvenser! sad

Här finns mycket kunnigt folk så svara på...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

121 Inlägg
14 juni 2006
Byta rutan kanske? Polera bort mindre repor funkar ju, men hela rutan? Skulle ta en väldig tid och du skulle få vääldigt konstiga optiska effekter i glaset.

/Pelle

Kocken
487 Inlägg
14 juni 2006
Fuckface skrev:
Som med de flesta gamla bilar så blir vindrutan blästrad och repad av diverse skit som ligger på vägen, men frågan är då...

Hur får jag bort dessa skadorna, för i vissa skeden så ser jag i princip ingenting ut genom rutan och detta kan leda till förödandande konsekvenser! sad

Här finns mycket kunnigt folk så svara på...

jag känner igen det där...väldigt väl. Men ja har hört att de inte är så dyrt att byta ruta. 200 för lagning och 1000 för helt ny med massa garanti grejer

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
14 juni 2006
Är det som du säger
" i vissa skeden så ser jag i princip ingenting ut genom rutan och detta kan leda till förödandande konsekvenser!"
Så finns det inga alternativ
Byt ruta omgående !!
Tänk om det är ett barn framför din bil när detta händer
Tror inte att du vill vara med om en sån grej och sen skylla på att du hade dålig framruta
Mvh
Rickard "som varit glasmästare i 11 år och bytt bilglas i 26 år "

förövrigt så brukar kostnaderna vara följande
Länsförsäkringar 35% av totalkostnad lägst 1000 kr
trygg hansa 1200 kr
Folksam 1700 kr
IF 35% av kostnaden lägst 1000 kr
Aktsam 35% av kostnaden lägst 1000 kr

Annars plocka fram ditt försäkringsbrev
ring till en glasmästare så får du en prisuppgift på studs
Senast redigerat av rickard10735 (14 juni 2006)

SSS -12
3 217 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
Jag ska spana på det! Tack! smile Finns det inget medel man kan använda sig av sålänge, för att se om det blir bättre?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Colaberoende
1 219 Inlägg
14 juni 2006
Det är ju hyffsat trafikfarligt så jag ska byta min framruta också väldigt snart.. Har även hört att besiktningsgubbarna kan ge den underkänt.

Jag ser inte mycket ut genom min heller.. Kommer solen mitt i synfältet så blir hela rutan vit så jag undviker att ta bilen längre sträckor.

/Ena

Sök