2892
Sök

Volvo 855 t5 94 slår ifrån vid gaspådrag

205 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
hej har ett problem har en t5a 94a com e chippad till ca 300hk laddar runt 1bar men när jag ger på fullgas så slår den ifrån som den skulle motarbeta sig men så fort jag släpper gasen går den som vanligt igen går kanon annars vad kan va felet har bytt stift rotor fördelare men inget hjälpte

mvh kristian

8 251 Inlägg
12 maj 2010
Blir den bara orkeslös elelr hugger den nåt? Tänkte om det va soppafilter elelr kanske nå läckage.

205 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
ja den blir som orkeslös som laddet förvinner och som att det inte ger mer men så fort jag slöpper av och gasar på försiktigt så ökar den kanske e filtret som e dåligt

8 251 Inlägg
12 maj 2010
Soppafilter är dem löjligt känsliga på, och är det inte bytt på länge så kan det va ide att blörja med det. Oavsett så kan det ju inte bli sämre.

205 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Soppafilter är dem löjligt känsliga på, och är det inte bytt på länge så kan det va ide att blörja med det. Oavsett så kan det ju inte bli sämre.

oki då blir det ett nytt på lördag då tongue

205 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
nu e soppa filtret bytt och lite slangar men ingen skillnad sad

724 Inlägg
18 maj 2010
pumpen som kanske inte orkar med vid fullgas. inga fel koder? slår den ifrån just när den börjar ladda?

724 Inlägg
18 maj 2010
Har du fixat ny slang till insuget än??? inte bra att ha tejpat...

205 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
volvo-racer skrev:
Har du fixat ny slang till insuget än??? inte bra att ha tejpat...

ja det kan de va soppa pumpen men ne ska göra de men då borde den ju gå konstigt hela tiden om det e den som strular om det e slangen

724 Inlägg
20 maj 2010
Om det är slangen vid insuget som är paj så utvigas den när du får laddtryck och om det är spricka i den så sticker luften ut där. På min gula hade jag liknade problem då va det +sladden på soppa pumpen som hade oxiderat av och vid fullgas fick den inte tillräckligt med ström och nöp ist, så kolla anslutningarna till pumpen och lyssna hur den låter när du startar bilen.

205 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
volvo-racer skrev:
Om det är slangen vid insuget som är paj så utvigas den när du får laddtryck och om det är spricka i den så sticker luften ut där. På min gula hade jag liknade problem då va det +sladden på soppa pumpen som hade oxiderat av och vid fullgas fick den inte tillräckligt med ström och nöp ist, så kolla anslutningarna till pumpen och lyssna hur den låter när du startar bilen.

oki ja jag får kolla över de ja pumpen låter som den ska inga konstiga ljud eller något får öppna locket och kolla hur den ser ut annars  vet jag inte vad det kan va sad

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
20 maj 2010
hade samma på min...
då hade den "skenladd"
så den laddade så mycket den bara orkade tills säkerheten i boxen slog ifrån...
testa att dra slangen från kompressorhuset till WG medsamma då ska du få grundladd..de vill säga 0,7-0,8
gör den likadant då så är det någon läcka

205 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
MR_EVIL skrev:
hade samma på min...
då hade den "skenladd"
så den laddade så mycket den bara orkade tills säkerheten i boxen slog ifrån...
testa att dra slangen från kompressorhuset till WG medsamma då ska du få grundladd..de vill säga 0,7-0,8
gör den likadant då så är det någon läcka

oki får kolla de i morgon

Sök