Tjenixen.
Då var det dags igen. Har lagt tävlingsplanerna med familjebilen på hyllan. Det går helt enkelt inte att kombinera på den nivån.
Så en till "bruksbil" införskaffades. Tanken var ifrån början att ha en pendlarbil till jobbet och köpa en nyare familjebil som jag inte ska slakta. Tankarna skenade iväg och rätt va det var så sitter jag med 50 rullar Max Damper och planer att tävla på EM 2011 i Master Unlimited. Kompromisslöst den här gången... Eller ja, bilen skall användas som pendlarbil dagligen, när den är klar.
Setupen är inte klar men det lutar åt nästan samma setup som nu, största förändringen blir frontsub med antingen 4x6,5" RW basar eller en ny 10" om den hinner bli klar.
Bilen är en gammal Jetta i fint skick med 12000 mil på mätaren. Den skall lackas om, få nya fälgar, tonade rutor hela vägen fram, och sänkas, samt lite kromdetaljer och helt ny inredning. Ingen styling utan bara en fräsch klassisk bil
Dämpningen är påbörjad, har inte rivit ut hela inredningen ännu då jag pendlar med bilen dagligen för tillfället, och det ska jag fortsätta med till dess att den nya instrumentbrädan börjar byggas.
Dämpning av skuffen påbörjad.Dämpning av baksätet påbörjat.DLS Max DamperDämpning av taket påbörjat.Det var allt för idag. Återkommer när det finns nåt nytt att visa
Mvh Andreas