the_eagle skrev:
Tack. Vad tycker du om bmw´s standardstolar?
Inte mycket att hänga i gran, ska du ha komfort och bra stöd ska du ha sport/komfort stolar. Komfortstolarna kan va lite knepiga att få tag på då dom var snuskigt dyra att välja till bilen.
Bmw var och är fortfarande dåliga på att "skicka med" utrustning, så det finns många sniket utrustade på marknaden.
Har ingen V70 själv, men morsan och farsan har haft flertalet, jag själv valde s60 framför både V70 och Bmw 525 e39.
Anledningarna var många men varför jag tog en Volvo framför en Bmw var bla
Billigare i ägande kostnader, Försäkring samt service och reservdelar, Dock inte alltid på reservdelar men oftast, finns vissa grejer som är dyrare på volvon och vise versa.
Service kostade inte mer än genomsnitts bilen, och även reparationer var inte så farligt dyra, spec om man jämför med vad Bmw:n skulle kostat. Visst den drar lite mer än Bmw:n men så farligt mycket var det inte.
Jag fick "mer bil" för pengarna, Då tänker jag på utrustning. Kvaliten är densamma på bägge bilarna, men Bmw har mer kvalitetsKÄNSLA, inte kvalitet. Min bil har gått 17k mil och det enda slitage som finns är längst upp på ratten där lite färg försvunnit, annars inga sprickor i skinn, färg som flagnar eller el som krånglar.
Volvon har även bättre lack med högre finnish är Bmw:n
När man kommer till körglädje så blir volvon slagen på fingrarna, jag har volvos orginal sportsats på min bil men det har hjälpt föga, Men den är inte svampig och vinglig. Bmw är lite mer distinkt. Ska du dock ha en körglad bmw ska du ta en med m-paket då det blir en helt annan bil jämfört med de vanliga.
Kan även tillägga att jag jobbar med bilvård och kan ärligt säga att det är offta svårt att bedömma miltalet på en volvo av senare årsmodell genom att titta på den, dom håller förbaskat bra.
Men som jag alltid säger, åk iväg, klämm och känn, ring runt och kolla priser osv och bilda dig en egen uppfattning.
Lycka till med ditt framtida köp!
Mvh