Tjenare! tänkte dela med mig vad jag och christofer_k håller på att pyssla med i min bil på lediga tider.
Det är en portad låda på ca. 33liter som kommer att hänga underhatthyllan med en DD 1508 som kommer att drivas av mitt Audison LRX 1.1K
Drönirettab här på garaget som räknat ut och gett mig måtten på lådan, det tackar vi för!
Det är alltså tänkt att basen kommer att kika upp genom ena högtalarhålet i hyllan och ett 4" reflexrör genom hålet på andra sidan hyllan, på så sätt så kommer all bas in i kupeen istället för bagaget som det gjorde med mitt gamla bygge med 2st carpower sonic 10:or
Liten lista på saker som vi byggt in i bilen sedan tidigare är:
Rockford Fosgate Power T1525 kit i framdörren och diskantera sitter under gallrena på panelen fram.
DLS 428 8" i bakdörrarna normalt skulle det sitta 6,5" där tror jag
fram och baksystemet drivs utav ett 4-kanaligt DLS Reference 200.
Tanken med tidigare samt pågående bygge är att få det att se så original ut som möjligt, vill även kunna utnyttja bagaget och då är det en fördel att inte ha en jättestooor låda som tar upp hela skuffen då blir det bara jobbigt ifall man vill ha in något där eller komma åt reservhjulet osv. Vilket kommer att underlätta väldigt mycket med det monteringssättet vi tänkt oss
nog med snack här kommer lite byggbilder på det vi har hunnit fixa med hittills
kablarna färdigt lödda och så smälte vi på krympslang
Lådan delvis byggd så provar vi passformen och se ut på ett ungefär hur den kommer att hänga och vart vi skall fästa den.
Bakom ryggstöden, mest troligt kommer vi att skruva slutsteget på väggen av lådan.
lägger upp någon bonusbild på den fina lilla pjäsen som kommer att sitta i bilen:D
Fet liten rackare
Rejäl och styv upphängning
Reflexröret är beräknat att vara 46cm långt och det är inte möjligt i min bil eftersom röret kommer då att sticka upp och ta i rutan så det är inte ens möjligt att få på aerotratten.
Så då funderar vi ifall det skulle funka att köra med en 90grader böj så större delen av reflexröret är inuti lådan.
På bilden sitter trattarna fel dom ska sitta tvärtom, jag testade bara att dom gick på