3264
Sök

Problem me ACC.n på 9000 cs -92

22 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
#1
Min acc har slutat o kyla (lagom till sommaren) e den nån som vet nåt om sånt.

No Ride Is Like A Lowride !

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
14 juni 2006
#2
lite kylmedel?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

22 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
#3
Ja, ja... det fattar jag nog men kan man göra det själv och får man det egentligen.

No Ride Is Like A Lowride !

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
14 juni 2006
#4
tror nog det är bäst och framförallt säkrast att lämna in den

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

119 Inlägg
14 juni 2006
#5
-92 är dom så pass gammla så att det är dom med freon i (vet inte hur det stavas) så småste du kovertera den om jag inte minns helt fel.. eftersom man inte får använda det längre.... vet att det var det i dom äldre men vet inte när dom sluta med det...

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare

Avstängd
1 106 Inlägg
15 juni 2006
#6
Den nya 9000 var nog en bil me freonfri ac

Livet startar vid 220 km/h

5 710 Inlägg
15 juni 2006
#7
Kommer inte ihåg brytdatumet för när de bytte från R12 till R134A men det står på en etikett i motorutrymmet vilket kylmedium du har i.
Skulle det behöva konverteras så behövs:
* Olja till smörjning av kompressorn.
* O-ringar, då de gamla inte tål nya oljan.
* Torkfilter.
* Tryckvakt.
* Påfyllningsnipplar, (olika anslutningar till de olika gaserna)

Lite priser:
Torkfilter + alla o-ringar, ca 600:-
Oljan, ca 100:-
Påfyllning, läcksökning med spårmedel + jobbet, skiljer sig endel men mellan 1500-2000:- brukar det kosta.
Konverteringen (om det behövs) kan du göra själv, påfyllningen blir svår om du inte har rätt utrustning (vacumsug, tryckklockor, gas, anslutningar) som ligger o skräpar wink

VET du att gasen är slut?
Startar kompressorn?

MVH Jonas
..............


Sök