Har nu haft bilen nästan ett år nu och detta har hänt sammanfattningsvis:
Säsong Maj 2010 - April 2011, Första året i ägo!
Byte koppling:
Nismo Super Coppermix Twinplate Competition kit: tryckplatta, urtrampningslager och lättare svänghjul.
Växellådsrenovering:
# Lager ingående
# Lager mellanaxel (backen - femman)
# Lager i mellanplattan
# Synk 2
# Synk 3
# Synk 4
# Oljeplugg
# Packning frontkåpa (kopplingskåpa)
# Packning lock växelförare
# Packning lock fördelar låda
# Stålkula (2st)
# Fjäder till ovan (2st)
Oljebyte:
växellådan: Redline Lightweight shockproof
fördelningslådan: Redline D4 ATF
bakdiff: Castrol SAF-XJ GL 5 75W140
framdiff: Castrol TAF-X GL 75W/90
Motor: Castrol Edge Sport 10w-60
Attesan: Shell LHM hydralolja
Lack och puts
Vinge, bakkjol, frontläpp, stänkskydd bak omlackat
Våtslipning av fälgbanor ca 50timmar
Polering av bil med maskin och Autosmart medel
Slipat bort lite smårost i skärmkanterna bak och lackat
Tvättat underredet och lagt Body på underredet och i hjulhusen
Klädseltvätt
4hjulsinställning
Justerat Coilovers bak
Hemgjorda mattor av rustas balkonggräs
Byte Damasker till handbroms och växelspak
Byte Ratt Nardi
Byte bromsbelägg bak (nissan original)
Byte Bromsskivor bak hålborrade (begagnade men i bra skick)
Byte bromsbelägg fram Pagid PBF1595 (bytt av tidigare ägare)
Byte Bromsskivor fram nya 332x32mm Slitsade Alcon
Byte Tändstift Platinum (bytt tidigare ägare)
Byte Däck till Falken 452 235/40/18
Montering Lock för Säkringsboxen
Montering Greddy Air Diversion Plate
Montering Svarta klarglasblinkers med silverfärgade lampor
Montering Racekat 3” 100cells godkänd för besiktning
Ny Nissan GTR Nyckel
Rengöring av luftfilter och ny olja på.
Summa sumarum det är ingen billig bil, men roligt är det och tittar man på kvittona så har jag svårt att tänka mig att jag kan ha roligare för pengarna än detta så det känns som det är värt det. Kostnadsmässigt har jag passerat 50 000kr på ett år på delar, lack och arbetskostnader där jag behövt hjälp. Motorn är orörd och det är jag ganska glad för, så man vet att man själv får gå igenom och byta det som behövs och så man verkligen VET att saker och ting är gjorda rätt, men det är risk för att det kan dröja ett tag nu har jag ju en stabil drivlina. Jag ska putsa lite till både på lack och invändigt ska det göras en riktig ångtvätt och jag ska försöka ha en riktigt skön sommar och komma iväg på lite bilträffar. Men först ska bilen besiktigas, det ska inte vara nåt problem vad jag vet, ska för säkerhetsskull montera sidoblinkers med dubbelhäftande tejp och sätta tillbaka de orangea framblinkersen.