Jävlar det såg bra ut Tog det 3 timmar allt som allt? eller bara just delen att rolla?
Ska försöka komma ihåg att lägga upp resultatet
3 timmar allt som allt! Mekanlacken är rostskyddande, så de är bara o köra på (: kan ha finare slippapper än ja sa, men mekanlacken täcker/fyller bra! 2 lager överallt har ja, gick åt en liter av varje färg, men går att snåla mer än mej har du en mörkare färg (tex svart) som täcker bra så räcker de med ett lager (:
Går inte att jämföra att spruta och rolla, men tar man lite tid på sej så blir de helt ok! Sen o "lacka" en bil för långt under tusenlappen, med ett okej resultat tycker ja är prisvärt!
3 timmar allt som allt! Mekanlacken är rostskyddande, så de är bara o köra på (: kan ha finare slippapper än ja sa, men mekanlacken täcker/fyller bra! 2 lager överallt har ja, gick åt en liter av varje färg, men går att snåla mer än mej har du en mörkare färg (tex svart) som täcker bra så räcker de med ett lager (:
Går inte att jämföra att spruta och rolla, men tar man lite tid på sej så blir de helt ok! Sen o "lacka" en bil för långt under tusenlappen, med ett okej resultat tycker ja är prisvärt!
Då var färgen köpt. Har ruggat nästan hela bilen. Börjat spackla på en del ställen där t.ex emblem suttit.
Färgerna jag köpt nu är en lite mörkare ton av den ljusblå som är nu. Och sen en svart färg åt huven. Lägger upp sen hur många varv vi målat och hur mycket färg som gått åt. Köpte såklart Mekanlack.
Ikväll ska jag testrolla huven och se hur det blir. Kommer förmodligen va ganska noga med förarbetet på huven. Har min far som hjälp och han är ganska pedantisk när det gäller sånt här