Hej! Jag har en volvo 142 -72 med en b20 motor i orginal utförande, och automat låda. Det är så att just nu går inte min motor riktigt utan den är väldigt svag, antagligen är kamaxeln sliten. när jag köpte bilen fick jag med en ny kam. Jag tror att det kan vara en k-kam, så den har jag nu tänkt att byta till.
Jag tänkte passa på att byta lite mer grejer för att få ut mer av kammen, Jag har tänkt mig att byta till en planad topp, och sen byta till en mindre nål i fårgasaren. Är det ett vettigt val, räcker det att byta nål, eller borde man skaffa dubbla forgasare har hört delade meningar om det där!
Sen undrar jag hur mycket toppen kan vara planad utan att man behöver byta mer grejer i motorn. tex stötstängerna?
Förslag på andra förbättringar tages gärna emot
helst av den billigare sorten
Tack på förhand
Senast redigerat av bjornsson (20 maj 2010)