3686
Sök

Köpråd: rolig turbobil för 25-40tkr?

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#41
WolFMaN_16 skrev:
en saab og 900t16?tongue

Älskar dom men lite väl gammal.
Vill ha en bil jag inte kommer tröttna på.

Har även kikat på 9-3 och 9-5 aero.

Ingen som vet hur länge original lådan i en s40 hänger med?
eller kvalitèn på lådan i en 200sx?

"Liberty of thought is the life of the soul"

113 Inlägg
25 maj 2010
#42
orginal lådan i s13 håller relativt bra beroende på hur du kör, men 300hk ska inte vara några problem.

738 Inlägg
25 maj 2010
#43
Köp min 205 Turbo.
Bottendelen håller för 300hk.
Bilen är även klar för reggning av ombyggt fordon för sfro.
en diff skulle behövas.. sen klar? smile


Saaboholic
3 129 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#44
g0rra skrev:
orginal lådan i s13 håller relativt bra beroende på hur du kör, men 300hk ska inte vara några problem.

tackar^^

ooh 2000 inlägg, fräckt cool
Senast redigerat av hedley (25 maj 2010)

"Liberty of thought is the life of the soul"

806 Inlägg
25 maj 2010
#45
hedley skrev:
lodiseN skrev:
hedley skrev:

Det är dom och jag hade inte tänkt mig någon 900.a?
Däremot gillar jag vikten/effekt förhållande i äldre bmw med turbo kit och annat motor pill samt att det är hållbar drivlina, dock ser dom lite för mycket kebab ut för min smak.

Svara mig då hur en bmw är överskattad, en väldigt snygg bil är kebab? luktar mycket svensson här.

Saab 900/9.3/9000 samma skit olika betäckningar

Tycker inte att de bmws som ligger inom min pris ram är speciellt snygga, väldigt få av dom isåfall.
900/9-3/9000 samma skit? Bevisar hur lite du kan, men du kan ju alltid fortsätta åka runt och baka pizza istället för att komma här och förstöra min tråd med skitsnack.

Haha ta det lugnt:rolleyes:


677 Inlägg
25 maj 2010
#46
Supra mk3! enda riktiga landsvägs loket av bilarna!

stabil som fan! och tung men riktigt goa att köra!
+Rak 6!
+Lätt trimmad
+Odödlig drivlina( så länge du inte kör kompressor + turbo och har över 700hk)
+LAMELLdiff
+Stora män ska ha stora bilar
+Ovanliga

dåliga
-Topplockspackningen som satt original går sönder direkt
-Liten oljemängd
-Tung
-Dyra reservdelar.. men som sagt toyota går inte sönder wink
-Du måste kunna mecka för att äga en, väldigt rörigt annars

806 Inlägg
25 maj 2010
#47
Bergkuist skrev:
Supra mk3! enda riktiga landsvägs loket av bilarna!

stabil som fan! och tung men riktigt goa att köra!
+Rak 6!
+Lätt trimmad
+Odödlig drivlina( så länge du inte kör kompressor + turbo och har över 700hk)
+LAMELLdiff
+Stora män ska ha stora bilar
+Ovanliga

dåliga
-Topplockspackningen som satt original går sönder direkt
-Liten oljemängd
-Tung
-Dyra reservdelar.. men som sagt toyota går inte sönder wink
-Du måste kunna mecka för att äga en, väldigt rörigt annars

Jobbar du som försäljare? haha, helt klart grymt förslag


18 Inlägg
25 maj 2010
#48
Bergkuist skrev:
Supra mk3! enda riktiga landsvägs loket av bilarna!

stabil som fan! och tung men riktigt goa att köra!
+Rak 6!
+Lätt trimmad
+Odödlig drivlina( så länge du inte kör kompressor + turbo och har över 700hk)
+LAMELLdiff
+Stora män ska ha stora bilar
+Ovanliga

dåliga
-Topplockspackningen som satt original går sönder direkt
-Liten oljemängd
-Tung
-Dyra reservdelar.. men som sagt toyota går inte sönder wink
-Du måste kunna mecka för att äga en, väldigt rörigt annars

+1

Tänkte precis föreslå samma bil.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 maj 2010
#49
Toyota Supra MKIV Automat ifrån England; lika mkt pengar som en Supra MKIII i Sverige. Om inte mindre.

"When innovation meets passion!"

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
#51
carnageman skrev:
Audi 200 TQ smile

lite väl omoderna?^^

"Liberty of thought is the life of the soul"

82 Inlägg
29 maj 2010
#52
Själv så kör jag en Saab 900 2.0T, riktigt bra och härliga bilar.  Kan bli förbannat snygga samt att motorn tål strax över 400hp. Nackdelen är lådan, men den byter man ut mot en F28 låda samt en 4 puckad koppling.


2 021 Inlägg
29 maj 2010
#53
OskarLB skrev:
Själv så kör jag en Saab 900 2.0T, riktigt bra och härliga bilar.  Kan bli förbannat snygga samt att motorn tål strax över 400hp. Nackdelen är lådan, men den byter man ut mot en F28 låda samt en 4 puckad koppling.

en annan nackdel är den inte allt för avancerade väghållningen, men det lär du få höra av alla Bmw åkare endå så de va kanske onödigt att säga wink


560 Inlägg
29 maj 2010
#54
Jag skulle funderat på en Volvo 850/855 T5, kanske denna http://www.blocket.se/gavleborg/850_t5_ … 15&w=3

eller kanske en S40 T4! Jävligt bra körglädje och bra bilar helt enkelt. Kanske denna? http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_s4 … 15&w=3

Lycka till, mvh
Senast redigerat av Wilsgaard (29 maj 2010)

plattsättare!
804 Inlägg
29 maj 2010
#55
Jag skulle också rekomendera en 850 rolig bil och hyffsat lättmekat. Men gör inte som jag, att köpa en automatare dom suger hästpung jag rasade 2 lådor på den men den manuella ska vara bra.. motoriskt är det en bra bil och kul att köra smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 maj 2010
#57
För 40K får du en hyffsat ny och samtidigt välskött 9-5 Aero eller 2.3T och det är också en lätt-trimmad bil samtidigt som det är en väldigt praktisk bil om man ser till lastutrymme osv, även i sedanversion (tömde hela bagaget på en nyare V50 rakt ner i skuffen på min....). Vet inte hur det är med eventuella barn för din del men sålänge du inte har en stor barnvagn som inte går att fälla ihop ordentligt så behövs det ingen kombi utan en sedan räcker gott och då slipper man ju stämpeln som familjeräser wink

Det finns ju en del saker att tänka på vid köp av en T7:a men sålänge den är servad som den ska och oljebyten är gjorda enligt serviceplanen (eller med fördel tätare än planen) så brukar det inte vara något att oroa sig för rent maskinellt utan det är oftast pixelfel i SIDen och bussningarna i bakvagnen som man får kolla extra noga men SIDen är lätt att fixa om man bara har tillgång till ett strykjärn och en torx 10:a.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

82 Inlägg
29 maj 2010
#58
Rille0 skrev:
OskarLB skrev:
Själv så kör jag en Saab 900 2.0T, riktigt bra och härliga bilar.  Kan bli förbannat snygga samt att motorn tål strax över 400hp. Nackdelen är lådan, men den byter man ut mot en F28 låda samt en 4 puckad koppling.

en annan nackdel är den inte allt för avancerade väghållningen, men det lär du få höra av alla Bmw åkare endå så de va kanske onödigt att säga wink

Esch, skall inte vara så finkänslig;)  Haha! Nä men det kan fixas med lite små hjälpmedel.  Har sänkt bilen och tycker att den känns rätt stabil i kurvorna.


Saaboholic
3 129 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
#59
Har ägt 2st ng900.a så vet vad som är bra och dåligt med dom.

Det jag överväger mest just nu är:
850 t5/r
9000 aero
s40 t4 (om jag hittar någon som faller mig i smaken)

Nån t7 motor vill jag helst inte ha.

Har även spanat in 9-5 av första generationen men man vill ju få lite fart osv på den direkt och känns som att hela budgeten skulle gå åt till att få en välvårdad originalare= mindre kul..
Senast redigerat av hedley (29 maj 2010)

"Liberty of thought is the life of the soul"

283 Inlägg
29 maj 2010
#60
bmw är riktigt fina och roliga bilar! jag har kört en del och med turbo är dom en dröm smile kebabräcer om du "stylaren" med biltema grejer ja! tongue



Sök