vicky1337 skrev:
tjena jag är en kille på 17 knutar och vill ha ngt riktigt fräsit tills man blir 18
jag tänkte om man kan turbo konvertera en seat ibiza cupra? är det ngn som ha gjort det eller ngn som har sett hur det funkar. givetvis så ska den gå igenom besiktningen med.. men men vore tacksam för svar hadet
Besikta kan du aldrig göra med en turbokonverterad motor, däremot får du göra motorbyte till en motor med turbo... men detta är ett stort projekt och det finns avancerade regler för hur stark motor du får stoppa i osv.
Så alla trimmade bilar, och alla BMW med turbo osv. är och kommer förbli olagliga, hävdar dem att dem är besiktade så är det med antingen motorn omgjort till original eller med en annan motor...
Jag misstänker att du tänker på ibiza från -90 talet med 16v vw motor och ca 150hk?? i så fall behöver du ingen turbo för en sån liten bil med så pass vass motor rör på sig...
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.