3620
Sök

Svartrök ojämn tomgång och olja ur avgasröret s40 t4 Hjälp!!

15 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Hej alla.
Bilen har fått ny topplockspackning,vattenpump och bakre ljuddämpare från feritta nu i veckan efter haft vitrök då den dragit mycke vatten och överhättand konstant men nu går den fint och håller tempen efter bytena.
hämtade bilen idag från verkstaden och tryckte den men inte överdrivet mycke och helt plötsligt vid acceleration i tvåans växel från 30-60km/h så tappade den all kraft och kändes helt död då den inte laddade och varavade utan kraft.
körde hem den och ställde den på parkeringen där den dog på tomgång.
vid ny uppstart så så kom de grå-svartrök ur röret och bokstavligen gick den för fett då det kom olja en meter ut på marken.
bilen beter sig mystiskt svajig tomgång och rök ut avgasröret sen helt död vid körning känns som man kör en 100hk bil.
har ett bsr filter med avskärmining som jag monterade av LMM på och tog hem och rengjorde med CRCs elektronik rengörare utan reslutat bilen går ojämt med och utan LMM då är min fråga är det den som spökar.
när man gasar så hör man turbon vina duktigt.
kan det vara att en slang lossnat?

bilen läcker även olja undertill såg jag alldells nyss men där e olja i motorn mer än helften på stickan.

tacksam för alla svar jag kan få .
/Waco

15 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
kommer ju inge blårök?yikes

15 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
hittade felet röret till intercoolern va av så den som har samma symtom kolla detta fört om de inte den som är boven på me ny slangklämma sen så va de bara och köra och tutta som innan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80786/936843_a4hka9.jpg

19 Inlägg
24 maj 2010
Härligt att felet är löst!! wink MVH Tobbe

waco skrev:
hittade felet röret till intercoolern va av så den som har samma symtom kolla detta fört om de inte den som är boven på me ny slangklämma sen så va de bara och köra och tutta som innan

http://www1.garaget.org/gallery/archive/80786/936843_a4hka9.jpg

S40 Power

15 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
hade ju inte hittat de utan din hjälp smile

Sök