Antingen ser jag väldigt dåligt men det i mitten är bara för att hålla ihop hela fjäderbenet mot topplagringen! Finns ju olika fjäderkonstanter att välja på, kan även gå att spänna in fjädern hårdare på själva benet!
En hyfsat lång insexnyckel, typ 15-20 cm som du sticker ner i hålet i mitten. längst ner finns justeringen till hårdheten i dämparen. Finns kit med ett antal storlekar på typ Ö&B för nån hundralapp.
Till vänster i bild. Visserligen XYZ men principen är samma.
En hyfsat lång insexnyckel, typ 15-20 cm som du sticker ner i hålet i mitten. längst ner finns justeringen till hårdheten i dämparen. Finns kit med ett antal storlekar på typ Ö&B för nån hundralapp.
Ser nästan ut som framdämparen håller på att gänga ur sig, skulle nog kolla upp det där. Fram brukar det kunna vara inverterade dämpare och då är det inte så ovanligt att justeringen sitter på undersidan.
Ser nästan ut som framdämparen håller på att gänga ur sig, skulle nog kolla upp det där. Fram brukar det kunna vara inverterade dämpare och då är det inte så ovanligt att justeringen sitter på undersidan.
Men ändå konstigt att båda har gängat ur sej lika mycket Får ta och kika på det där imorrn.