3638
Sök

Rolig rwd/4wd bil som passar såväl på sommarn som på vintern? (TURBO BIL MAX 40-45K)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 maj 2010
LocKtar skrev:
LeafBox skrev:
Audi S4:a, alla dagar.

motivera ett audi s4 köp! Jag går i tankar att köpa en s4, C4 90-95 alt s6 me samma motor!

quattro är ju största anledningen. Bästa 4wd:n nånsin (sluta gnälla subaru ägare, ni ha ingen chans ;D)
5-cyl, legendariskt Audi-grejj, och turbon gör ju inte saken sämre - VILKET LJUD! yikes
Lätt trimmade, finns ju hur mkt delar som helst att få tag i. fast dom går ju ganska gött orginal oxå. lite tung kanske.
Dom e snygg, Kanske inte S2-snygg, men helt klart pondus.

Det ända problemet dom brukar ha (som jag kommer på på rak arm) Är handbromsen brukar kärva fast och att listerna på dörren lossnar pga dåliga clips.

Annars äre väll en helschysst bil om man tar hand om den smile
Senast redigerat av LeafBox (25 maj 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Herr
1 722 Inlägg
25 maj 2010
LeafBox skrev:
LocKtar skrev:
LeafBox skrev:
Audi S4:a, alla dagar.

motivera ett audi s4 köp! Jag går i tankar att köpa en s4, C4 90-95 alt s6 me samma motor!

quattro är ju största anledningen. Bästa 4wd:n nånsin (sluta gnälla subaru ägare, ni ha ingen chans ;D)
5-cyl, legendariskt Audi-grejj, och turbon gör ju inte saken sämre - VILKET LJUD! yikes
Lätt trimmade, finns ju hur mkt delar som helst att få tag i. fast dom går ju ganska gött orginal oxå. lite tung kanske.

Det ända problemet dom brukar ha (som jag kommer på på rak arm) Är handbromsen brukar kärva fast och att listerna på dörren lossnar pga dåliga clips.

ok! Jag tycker faktiskt att s4 sedanen e snyggare än s2 cupe:)
berätta mer om motorn, hur mycket klarar bottendelen av? Några övriga barnsjukdomar? Såfort jag får 200an såld blire en s4a!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

439 Inlägg
25 maj 2010
subaru trendie

old,low and slow....

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 maj 2010
LocKtar skrev:
LeafBox skrev:
LocKtar skrev:

ok! Jag tycker faktiskt att s4 sedanen e snyggare än s2 cupe:)
berätta mer om motorn, hur mycket klarar bottendelen av? Några övriga barnsjukdomar? Såfort jag får 200an såld blire en s4a!

Orginal prylarna hänger väll med till runt över 350hk skulle jag gissa på. Finns ju 303hk chip med orginal kolv/stake osv. Satt jag antar att det går att kräma på en bit till.

En till barnsjukdom är multitempgivaren, sitter på övre kylarslangen och kostar ca 300:-

Om du vill läsa på mera föreslår jag NordicAudi.com
Dom har mycket intressant och matnyttigt smile
Och många guider (med bilder) på de flesta småproblemen runt just S2/S4

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Dock är deras köp & sälj ren kaos.
Hur är det med s4.ans växellåda?

"Liberty of thought is the life of the soul"

178 Inlägg
25 maj 2010
varför ingen som föreslår celica gt4?

sen när det gäller nissan s13 så går det ju att få tag på en 240sx s13 billigare än en 200sx

typ enda skillnaderna är att dom har betydligt bättre motorer men saknar turbo (slänger du dit en turbo utan att ändra något på motorn så håller den ändå bättre än vanliga ca18det OCH ger mer effekt )

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
qazse skrev:
varför ingen som föreslår celica gt4?

sen när det gäller nissan s13 så går det ju att få tag på en 240sx s13 billigare än en 200sx

typ enda skillnaderna är att dom har betydligt bättre motorer men saknar turbo (slänger du dit en turbo utan att ändra något på motorn så håller den ändå bättre än vanliga ca18det OCH ger mer effekt )

inte lätta att få tag i och deras 4wd är väl inte den bästa?
Vill inte bygga om till turbo, blir stora utgifter och mer krångel.

178 Inlägg
25 maj 2010
det räcker väl med 1 åt dig och just nu ligger det iallafall 2st ute på blocket för typ dom pengarna.
hur drivningen är vet jag inte eftersom jag inte är så insatt men efter hur jag kommer ihåg från den tiden jag funderade på gt4 drivning i sunnyn ska lådan/drivning vara ganska bra och tydligen klara en del pulver men få dåliga synkringar om man behandlar den illa
(har svagt minne av att st165 blev framröstad till bästa "någotsomjagintekommerihåg" gällande drivningen)

fullt förståeligt om man inte vill bygga om och jävlas, men utgifterna är inte så stora (typ 5000kr) och det enda krånglet jag kan komma på är hmm, ne jag kommer faktiskt inte på något:P

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Dom var i piss skick sen köper jag inte bil av vem som helst heller.

251 Inlägg
25 maj 2010
Celica GT4, Subaru Legacy turbo är väl 3 bra alternativ om du vill ha en ROLIG bil ;-)

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

Sök