Har gått i funderingar kring att hämta hem en rx7 från england. skulle ha någon sorts guide på vad man ska titta på dessa bilar? Vad kan vara fel på en wankel? Något man ska kika på extra noga?
Historik kring service/renoveringar är ju viktigt med dessa motorer. Jag valde min av den anledningen att den var nyrenoverad med kraftigare (3mm) apextätningar osv.
Hej Kristofer. Jag vet att AndersE på Svenska Wankelregistret.se tog hem en sjua för c:a ett år sedan, så han har kolla på vad som krävs och vilka intyg man behöver. Vill då däremot slippa jobbet att ta hem så kan jag också rekommendera Martin "gzon" på Superiour Imports!
Ang. det andra beträffande motor och bilen i övrigt finns (för)mycket information på SWR! Men mitt tips som jag har gett till andra är att om du ändå köper en bil för mellan 50-120k så är en genomgång av motorn ingen stor kostnad. Då vet man att allt är OK och om något är slitet så byter man det direkt! Jörgen på Rotaryperformance och Lasse Wankel på ML Wankeltrim är två wankelspecialister..