2751
Sök

Antisladd lampa lyser på bmw hjälp??

247 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
har en bmw 323 coupe 98:a
antisladd lampa lyser konstant..trycker på knappen för att stänga av den men inget händer.
kollade i instruktionsboken där står de kontakta verkstan.

min fråga är kan man göra nått åt detta?

Motborgare
1 099 Inlägg
30 maj 2010
Det är ofta styrvinkelsensorn som brukar ge upp, fast det vet man inte förän man har läst ut vilken felkod den har triggat.

-- K

247 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
Det är ofta styrvinkelsensorn som brukar ge upp, fast det vet man inte förän man har läst ut vilken felkod den har triggat.

-- K

okej vet du vart den sitter? och hur kollar man felkod?

Motborgare
1 099 Inlägg
30 maj 2010
Den sitter i styrkolumnen. Felkod kollar man med en vanlig felkodsläsare. På din årsmodell sitter det väl en rund kontakt på babord sida vid stötdämpartornet. Det gäller bara att hitta nåt att stoppa i den.

-- K

247 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
Den sitter i styrkolumnen. Felkod kollar man med en vanlig felkodsläsare. På din årsmodell sitter det väl en rund kontakt på babord sida vid stötdämpartornet. Det gäller bara att hitta nåt att stoppa i den.

-- K

okej tack..var hittar man styrkolumnen:S

Vorsprung Durch Technik
83 Inlägg
30 maj 2010
Jag vet inte om det är lika dant som på vw passat, men på våran lyser lampan om man stänger av det, du kan inte ha råkat göra det vet inte hur det är på bmw ?

mvh

247 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Pierrelkpg skrev:
Jag vet inte om det är lika dant som på vw passat, men på våran lyser lampan om man stänger av det, du kan inte ha råkat göra det vet inte hur det är på bmw ?

mvh

jag trycker på knappen för att stänga av den eller sätta på den men ingen händer.
lampan lyser konstant..försökte burna,hjulen är låsta.

Motborgare
1 099 Inlägg
30 maj 2010
MERCEDES-BENZ skrev:
Kavli skrev:

-- K

okej tack..var hittar man styrkolumnen:S

Styrkolumnen är den skiten som ratten hänger fast i.

(Jag är ursprungligen norrbagge med ett antal år både i England och Nederländerna, så ibland kan mina uttryck vara totalt FUBAR. Fast det bjuder jag på helt gratis) wink

-- K
Senast redigerat av Kavli (30 maj 2010)

Sök