2857
Sök

Bmw 750, e32, 92a... Kickdown fungerar inte och "läcker vatten i en cylinder"

53 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Hejsan.

Jag fick idag en BMW 750, kickdownen funkar inte och den e lite konstig överlag en på bilverkstad trodde det var för den läcker vatten i en cylinder och så kanske det är.

Hörde att Kickdownen inte fungerar för att det e fel på hjulinställningen. Kan detta stämma?

Mvh

845 Inlägg
31 maj 2010
Chrilleee skrev:
Hejsan.

Jag fick idag en BMW 750, kickdownen funkar inte och den e lite konstig överlag en på bilverkstad trodde det var för den läcker vatten i en cylinder och så kanske det är.

Hörde att Kickdownen inte fungerar för att det e fel på hjulinställningen. Kan detta stämma?

Mvh

Kickdown är växellåda och hjulinställning är hjulen. Det låter inte som det är det som är felet. Har du kollat kickdown wiren.

53 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Jimpiz skrev:
Chrilleee skrev:
Hejsan.

Mvh

Kickdown är växellåda och hjulinställning är hjulen. Det låter inte som det är det som är felet. Har du kollat kickdown wiren.

Jag vet inte ens vart kickdown wiren sitter tongue

845 Inlägg
31 maj 2010
Chrilleee skrev:
Jimpiz skrev:
Chrilleee skrev:
Hejsan.

Mvh

Jag vet inte ens vart kickdown wiren sitter tongue

Där gaswiren sitter. Fast kom på en sak. Vet inte om det är wire eller el-gas på denna.

4 586 Inlägg
31 maj 2010
mer allvarligt med vatten i cylindern. Börja med att felsöka det istället.

Kan säga som det är topplockspackningsbyte samt ett hål i plånboken i värsta fall spricka i toppen.

Hur ser oljan samt glykolen ut ?

53 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Yes får göra detta, vet dock inte om de e vatten i cylinder nu heller. Testade hålla ner bromsen och gasa fullt men inte ett jota hände, den borde ju släppt ganska rejält om den gått som den skulle, men kan det vara så att den bara går på 6 cylindrar? Läste nåt om de, att de var fel på många 750.

83 Inlägg
2 juni 2010
Chrilleee,
Känn efter om grenrören blir varma annasrs har du svaret där vilken motor halva den inte går på.
Du kan även rykka den ena säkringen till soppa pumpen (kraftstoffspumpe) och se vilken halva som går
och sedan rykka den andra säkringen och se om den andra halvan går.
Som du vet så finns det ju 2 av nästan allting till dessa bestar.

Har själv en 750 E32 91:a med lite småstrul, dåliga avgasvärden dock endast HC värdet som är för högt.

Mackan

Sök