mrpete skrev:
Det figurerar en man på blocket som säljer bilar, mestadels äldre bilar till pris runt eller under 5000:- men även dyrare.
Några exempel:
Volvo 850 2.0
BMW 540 Touring
BMW 523Li
Audi A4 1.8T
Nissan Micra 1.3
Honda Concerta -94
och min peugeot 405gtx -95
Han är väl känd hos polisen och har tiotals bilar skrivna på sitt namn, både på- och avställda under kort tid. Samarbetar även med minst 2 andra personer. Säljer bilar till höger och vänster med olika registrerade ägare.
I mitt fall har jag fått en förfallen skatt på 655:- vilken skulle betalts precis innan jag köpte bilen, ingen påminnelse hade skickats ut och därmed syntes inte den förfallna skatten förrän transportstyrelsen saknade inbetalningen. I mitt fall är inte heller summan på skatten det som grämer mig mest, utan att såna här personen som sysslar med skummaffärer kommer undan och kan göra samma sak om och om igen.
Personen har ett stort antal böter för att ha kört avställda fordon och liknande.
Har du blivit drabbad så hör av dig till mig via pm, jag har ett nytt telefonnummer som verkar vara i bruk, det jag fick är numera avstängt pga jag gjort flera påringningar för att påminna om att han är betalningsskyldig till skatten.
Jag har kollat upp detta, nej betalningsskyldigheten följer inte med till mig, skulle den betalats under förre ägarens period så är det han som är betalningsskyldig.
/Peter