3759
Sök

VOLKSWAGEN 1500 LIM 113 startmotor??? bubbla

28 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Tjenare, har jävlats med detta i 2 dagar nu. Startmotorn går inte runt och ibland säger det klick bara:S men när jag vrider på nyckeln så slukar den ström endå:S
Jag fick den att starta igår men då tog jag lös sen och kollade kolen osv, dem såg väldigt bra ut, sen när jag sätter dit den igen funkar den klockrent ett tag men sen efter ett tag är den lika dö igen=( Ingen som kan hjälpa mig?

28 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Har kollat alla kablar osv och tagit bort ärjningar och mätt fram ström till den. och ström får den

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
2 juni 2010
Kolla solneniden, ofta blir det bränt, oxid och ärg på dom inbyggda kontaktytorna och då klickar det oftast bara utan att starten snurrar. Om du inte vet så funkar solenoiden som ett relä, dvs. när den drar efter trigg från startnyckeln (+ på tunna tråden) Förutom att skicka fram bendixdrevet så byglas det då mellan grova + matningen och polen in till själva startmotorn. Testa genom att låta en polare vrida på startnyckeln samtidigt som du kortsluter mellan dessa två grova poler med tex. en skruvmejsel. OBS! se till att du har friläge. Hoppar han igång då så är dessa kontaktytor inne i solenoiden kassa.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök