Har du tillgång till komplett verkstad? Någon bekant/kompis som har erfarenhet av att bygga motorer o är villig att hjälpa dig? Om svaret är ja på båda frågorna så kör på, men räkna kallt med att om du skall bygga hållbart så är det minst 100" som gäller. Jag går själv i "trimplaner" dock utan turbo. Först ville jag bygga själv, eller rättare sagt sätta ihop motorn själv. Men jag ser det så här numera: Ju fler kockar dessto sämre soppa. Därför kommer jag lämna iväg bilen när det blir dags, den firman får sedan bygga motorn så den blir så bra som möjligt (inom rimliga kostnadsgränser förståss), sen om de lämnar iväg vissa jobb som honing, mirafräsning eller liknande är upp till de, men det blir bara en firma som kommer ha "total ansvaret" för motorn, brukar bli bäst så är min åsikt. Tänk dig själv att du lämnar iväg toppen till en firma, blocket till en annan, sen när du monterar ihop allt så "glömmer" du att kolla om ventilerna går fria från kolvarna...Vem tror du kommer ta på sig ansvaret för att du mosat din nya topp? Ingen, du kommer få sitta där med Svarte-petter själv...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure