3431
Sök

Volvo 760 tic slirar så fort man gasar.

45 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
Hej har en 760 tic som slirar. om man åker på 1an så går de inte att vara med en till 1500/ varv. slirrar på alla växlar fast på högre varvtal då. är m46 od låda.  så bytte koppling för trode den var slut men problemet kvarstår.
så då tog jag bort locket på bakaxeln men allt ser normalt ut där.. någon som kan ha nån aning?? Mvh Andreas
Senast redigerat av A_Nordin (4 juni 2010)

311 Inlägg
4 juni 2010
hur är kopplingspedalen? känns den "normal"?

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

45 Inlägg
1 212 Inlägg
4 juni 2010
undring, gjorde du rent innan monteringen av kopplingen? monterades det ny tryckplatta?

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

45 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
ren gjort och ny tryckplatta. en helt ny sats från sachs sattes dit. kan ju lägga till att dom förra lammelarna var inge dålig när jag tog bort dom.

961 Inlägg
4 juni 2010
gissar på lådan ja , kollat oljan i den ?

Pure DieselPower

Volvoskadad
6 017 Inlägg
45 Inlägg
876 Inlägg
4 juni 2010
läckande packbox i lådan?slutar den slira när den blir varm?

45 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
nä den slirar hela tiden. men borde det inte ha vart olja vid koppling då?? för har ju vart ner med lådan i onsdags

45 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
tog ner overdrive lådan idag och hitta massa metallspån och skit i filtre. så undrar om det är den som är trasig och det är därför den slirar? har läst om att det finns 2 typer av overdrive j och p och p är den förstärkta. och jag hade en j. så nu funderar jag om p håller?? för känns ju onödigt att köpa en sån och så rasar den. kanske lika bra att satsa på en annan låda??  har en trim 60 turbo 0.9 i ladd och ett chip från kl racing. Mvh

456 Inlägg
5 juni 2010
Om du ä bombsäker på att kopplingen är sjysst så är nog overdriven en stark kandidat!
Men om jag inte är helt dyngrak så är väl type J den förstärkta lådan?
Men dom kan bli dåliga dom med.....
Behöver ju inte bara ha med effekten att göra,
Själv har jag kvar overdriven på min 745:a ca 270Hk och den funkar fint än.
Kanske ha varit misshandlad sen tidigare?

growing old is mandatory growing up is optional

P o r s c h e
1 700 Inlägg
5 juni 2010
vad jag kan minnas tål J och P lika mycket, de ser bara olika ut ( den ena kom före den andra ).

Däremot på turbo där m46 varit monterad har dom ställts till högre oljetryck för att klara mer påfrestning

Somsagt, så har jag förstått att det ska vara... 

Men slirar din låda och kopplingen är ny så är det garanterat od:n som inte pallar. Du hittade ju massa spån i filtret och det har säkert stoppat trycket i oljan. Finns en massa annat också som kan pajja som har med od:n att göra så de är ju förmodligen så att den är boven i dramat wink

45 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
okej då vet jag. men ska man satsa på en ny od eller annan v-låda?? smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
6 juni 2010
kör på ny od låda om du inte riktigt känner att du vill uppgradera, annars skadar det ju inte med en värre låda

45 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
okej funderar på en m90 med förstärkt 3a. passar dom rakt på eller?? kardan lär väll bytas ialf ??

1 808 Inlägg
7 juni 2010
Du lär byta Kardan, spakställ, svänghjul och växellådsbalk, fast den som sitter på kan passa. min gjorde inte det iaf.. tror fan inte det var nå mer, det var det ja bytte iaf när ja satt i M90 i min 740 tic.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Sök